درخواست سازمان ملل برای خروج رژیم صهیونیستی از جولان اشغالی

مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا قطعنامه‌ای را درباره بلندی‌های اشغالی جولان سوریه تصویب کرد و خواستار خروج رژیم صهیونیستی از این منطقه اشغالی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای تأکید کرد رژیم صهیونیستی به مفاد قطعنامه 497 شورای امنیت سازمان ملل متحد متعهد نبوده است. این قطعنامه از رژیم صهیونیستی می‌خواهد از تصمیم خود برای تحمیل قوانین این رژیم در بلندی‌های جولان اشغالی خودداری کند.

قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره «جولان سوریه» با 92 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 65 رأی ممتنع به تصویب رسید. این قطعنامه تصمیم رژیم اسرائیل در تاریخ 14 دسامبر 1981 برای الحاق بلندی‌های جولان را باطل و بی‌اثر توصیف و تأکید کرده این اقدام، همان‌طور که در قطعنامه 497 تصریح شده فاقد اعتبار قانونی است. 

 این قطعنامه‌ همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته است که قطعنامه‌های شورای امنیت را اجرایی کرده و از جولان اشغالی سوریه تا خط چهارم ژوئن 1967 عقب‌نشینی کند.

منطقه جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» در جنوب غرب سوریه است که رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال 1967 بخش بزرگی از این منطقه را اشغال و در 14 دسامبر 1981 به صورت غیرقانونی بخشی از آن را ضمیمه خود کرد، اما جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام تجاوزکارانه را به‌رسمیت نشناخته است.

جنگ سال 1967 که میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی مصر، سوریه و اردن رخ داد و به جنگ شش روزه یا جنگ «رمضان» معروف شد، از پنجم ژوئن آن سال و با حمله هوایی ناگهانی بمب افکن های رژیم صهیونیستی به یک پایگاه‌های هوایی مصر آغاز و ارتش این رژیم طی 6 روز توانست نوار غزه و صحرای سینا را از کنترل ارتش مصر، شرق بیت المقدس و کرانه باختری رود اردن را از کنترل اردن و بلندی‌های جولان را از کنترل سوریه خارج کرده و به اشغال خود درآورد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1162069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =