کیفیت سوخت در کشور با استانداردها مطابقت دارد؟

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کیفیت سوخت در مناطق پرتردد و مسیرهای بین شهری کلانشهرها با استانداردهای موجود در کشور مطابقت دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، با آغاز فصل سرما و برودت هوا، آلودگی هوا خود را به شکل افزایش آلاینده‌های جوی نشان می‌دهد. در این میان کیفیت سوخت از اهمیت زیادی برخوردار است.

هلنا کعبی مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست درباره آخرین وضعیت پایش سوخت در کشور اظهار کرد: به دلیل وجود استانداردهای تعیین شده برای کیفیت سوخت‌ها، پایش اولیه سوخت کشور تحت نظارت سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود. با توجه به اینکه سوخت یک محصول است، دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست برای اطمینان از کیفیت و عملکرد سوخت‌ها عملیات پایش را انجام می‌دهد البته این وظیفه قانونی دفتر پایش نیست و جهت اطمینان از کیفیت و عملکرد سوخت این کار را انجام می‌دهد.

 وی ادامه داد: سالانه حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ نمونه سوخت به‌صورت تصادفی از استان‌های مختلف برداشت می‌شوند. نتیجه این پایش‌ها نشان‌ داده است که کیفیت سوخت در مناطق پرتردد و مسیرهای بین شهری کلانشهرها با استانداردهای موجود در کشور مطابقت دارد و به‌طور متوسط در کلانشهرها مشکلی در کیفیت سوخت نداریم.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست، با تاکید بر اینکه در شهرهای بزرگ مشکل کیفیت سوخت وجود ندارد، گفت: تعدادی از پالایشگاه‌ها نیز قصد دارند که سوخت تولیدی آن‌ها به یورو۵ تبدیل شود که این موضوع نهایی شده است. در برخی از گزارش‌های ارائه شده علاوه بر پالایشگاه‌ها تعدادی از مجموعه‌ها نیز به دلیل افزایش مصرف در حال تلاش برای فراهم کردن شرایط به منظور تولید سوخت یورو۵ هستند که ما نیز این مورد را بررسی می‌کنیم اما تاکنون نمونه‌ای ارائه نشده است.مکاتبات لازم با این مجموعه‌ها انجام شده است اما در حال حاضر اطلاعات دقیقی درباره اقدامات آن‌ها وجود ندارد.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست درباره جایگزینی ایستگاه‌های کیفیت اظهار کرد: به دلیل هزینه بالا، هنوز هیچ اقدامی برای جایگزینی صورت نگرفته است. فعلا در حال انجام تست مقایسه‌ای بین یکی از ایستگاه‌های تولید ملی- که فرایند آن با استانداردهای داخلی کشور همخوانی دارد _ با یکی از ایستگاه‌های به تازگی خریداری شده هستیم. ما از کیفیت و کالیبراسیون دستگاه خریداری شده اطمینان داریم.

کعبی در پایان تاکید کرد: اگر بعد از یک ماه که دو هفته از آن گذشته است، نتایج تست‌ها به ما ارسال شود و بتوانیم برای ذرات، این دستگاه را وارد سیستم کنیم می‌توانیم با توجه به قیمت مناسب آن، بخشی از ایستگاه‌ها را توسعه دهیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1162083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =