هواشناسی ایران/ کاهش تا ۸ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور/ وضعیت بارش‌ها در هفته پیش‌ رو چگونه خواهد بود؟

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در خصوص آخرین وضعیت شرایط جوی کشور گفت: امروز یازدهم آذرماه  بارش در سوحل دریای خزر و به صورت پراکنده در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات مرکز البرز مرکزی پیش بینی می‌شود.

وی با بیان این‌که در روز شنبه (۱۲ آذرماه) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، بارش در اردبیل و سواحل دریای خزر تشدید می‌شود، تصریح کرد: همچنین برخی مناطق شمال غرب و برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز، بارش و وزش باد پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: یکشنبه (۱۳ آذرماه) بارش در شمال غرب کاهش می‌یابد و در سواحل شمالی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان بارش باران، ارتفاعات این مناطق و اردبیل برف پیش بینی می‌شود.

ضیاییان با بیان این‌که در روز دوشنبه (۱۴ آذرماه) این وضعیت در غرب سواحل دریای خزر و اردبیل ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: همچنین برای استان‌های البرز و تهران بارش انتظار می‌رود و با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در این روز افزایش ابر و رگبار و رعد و برق در جنوب غرب، مناطق زاگرس مرکزی، برخی مناطق بوشهر، فارس و کرمان آغاز می‌شود و سه‌شنبه (۱۵ آذرماه) بارش‌ها در مناطق اعلام شده، ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: قابل ذکر است که ارتفاعات رشته کوه البرز طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه (۱۳ تا ۱۵ آذرماه) شاهد بارش برف خواهد بود که احتیاط برای تردد در محورهای مواصلاتی این مناطق ضروری است و همچنین از یکشنبه تا سه‌شنبه (۱۳ تا ۱۵ آذرماه) کاهش نسبی دما بین چهار تا هشت درجه برای نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود و تا روز دوشنبه (۱۴ آذرماه) دریای خزر و از فردا ظهر تا یکشنبه (۱۲ تا ۱۳ آذرماه) خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در مورد وضعیت جوی تهران طی روز جاری نیز گفت: برای جمعه (۱۱ آذرماه) تهران با بیشینه ۱۴ و کمینه هفت خواهد بود و آسمان تهران قسمتی ابری گاهی وزش باد و در بعد از ظهر افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: طی روز جاری جمعه (۱۱ آذرماه) بندرعباس با بیشینه ۳۱ و کمینه ۱۶، گرم‌ترین و همچنین اردبیل با بیشینه چهار و کمینه منفی یک درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1162085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =