تیم ملی هندبال زنان ایران مقابل ژاپن شکست خورد/ مصاف برای کسب عنوان سومی آسیا

تیم ملی هندبال زنان ایران در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا مقابل ژاپن شکست خورد و هم‌اکنون برای کسب عنوان سومی آسیا تلاش می‌کند.

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز، تیم ملی هندبال زنان ایران در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی کره جنوبی در جریان است مقابل ژاپن به میدان رفت. شاگردان اکبرآبادی در این دیدار با حساب ۱۹ بر ۴۳ بازی را واگذار کردند و از صعود به فینال بازماندند. 

تیم ملی هندبال زنان ایران پیش از این در مرحله گروهی با ۳ برتری مقابل هند، ازبکستان و استرالیا و یک شکست مقابل کره جنوبی به عنوان تیم دوم‌ گروه راهی مرحله نیمه نهایی شده بود.

 دیگر دیدار نیمه نهایی تا ساعتی دیگر میان چین و کره جنوبی خواهد بود. هندبالیست‌های ایرانی باید در آخرین دیدار خود از این مسابقات برای کسب مقام سوم مقابل بازنده دیدار کره جنوبی- چین به میدان بروند. این دیدار روز یکشنبه ۱۳ آذر ساعت ۸:۳۰ انجام خواهد شد. 

دیدار فینال نیز میان ژاپن و برنده دیدار کره جنوبی- چین ساعت ۱۰:۳۰ روز یکشنبه ۱۳ آذر پیگیری می‌شود. 

در این مسابقات ۵ سهمیه قهرمانی جهان توزیع می‌شود که تاکنون تیم‌های چین، ژاپن، کره جنوبی و ایران سهمیه جهانی را کسب کرده اند و سهمیه آخر به برنده دیدار هند - قزاقستان خواهد رسید.

مینا وطن‌پرست، هانیه لک، فاطمه مریخ، ملیحه یغمایی‌پور، نوریه عباسی، عطیه شهسواری، مبینا حسن‌نژاد، الناز یحیوی‌پور، راحله اعتمادی پور، محدثه شبانی، مائده عشاقی، حدیثه نوروزی، حانیه کریمی، آرزو کیانی آرا، شهرزاد نصوحی، زهرا فقیهی، ستاره رحمانیان، الناز قاسمی و آرزو محمدی ۱۹ ملی‌پوش ایران در این مسابقات هستند.

خدیجه قانع و مریم فخری به عنوان مربی، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی، محبوبه دهقان به عنوان سرپرست و اکرم حبیب‌لو به عنوان فیزیوتراپ تیم ملی را در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی می‌کنند.

نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا و انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ از ۳ تا ۱۳ آذر به میزبانی اینچئون کره جنوبی در حال برگزاری است. تیم ملی هندبال زنان ایران با حمایت باشگاه‌ فرهنگی ورزشی سنگ آهن بافق عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا شده است.

تیم ملی هندبال زنان ایران در دوره قبل این مسابقات که در اردن برگزار شد به مقام چهارم رسید و برای اولین بار در تاریخ هندبال زنان ایران سهمیه جهانی گرفت. این دومین سهمیه جهانی است که توسط تیم ملی زنان کسب می‌شود.

*نتایج کامل مسابقات دور دوم قهرمانی زنان آسیا جمعه ۱۱ آذر:

استرالیا ۲۶ - هنگ کنگ ۲۸ (عنوان نهمی برای هنک کنگ) 

هند ۳۷ - تایلند ۲۵

قزاقستان ۳۰ - ازبکستان ۲۸

ایران ۱۹ - ژاپن ۴۳

کره جنوبی - چین ساعت ۱۳:۳۰

*برنامه مسابقات روز شنبه ۱۲ آذر برای تعیین جایگاه پنجمی و هفتمی: 

تایلند - ازبکستان ساعت ۸:۳۰

هند - قزاقستان ساعت ۱۰:۳۰

*برنامه دیدارهای فینال و رده‌بندی یکشنبه ۱۳ آذر:

ایران - بازنده دیدار کره جنوبی/چین ساعت ۸:۳۰

ژاپن - برنده دیدار کره جنوبی/چین ساعت ۱۰:۳۰

انتهای پیام/

کد خبر: 1162104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =