باهنر: پیروزی در انتخاباتِ بی‌رقیب مثل گل زدن به تیم‌های دسته سومی است/ مملکت را نمی‌توان با یک مجلس اداره کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم باز گذاشتن فضای سیاسی کشور و به رسمیت‌شناختن رقیب، پیروزی در انتخابات بی‌رقیب را به گل زدن به تیم‌های دسته سومی تشبیه کرد.

محمدرضا باهنر عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، اغتشاشات را تمام شده دانست و اظهار کرد: ان شاالله ضدانقلاب سر جای خود می‌نشینند اما باید هنر ما حل مسئله باشد نه حفظ مساله. لازم است برای مشکلات گذشته در ساحت‌های مختلف سیاست، اقتصاد، فرهنگ و دیپلماسی که داریم چاره‌اندیشی شود.

به گفته وی، امروز راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی و اعتراض، عاجل‌ترین اقدام مورد نیاز کشور است. دولت باید با همکاری سایر قوا مسیری را برای عده‌ای که اعتراض دارند ولی نمی‌خواهند اغتشاش و هنجارشکنی کنند، باز کند. حداقلی‌ترین فایده این کار، شنیدن صدای نقد و اعتراض است؛ حتی اگر بعضی از مسئولین نخواهند به آن‌ها گوش دهند.

نماینده ۸ دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: گام بعدی، باز گذاشتن فضای سیاسی کشور است. ما با دو انتخابات سراسری مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در پایان سال ۱۴۰۲ روبرو هستیم که به نظر بنده باید فضای انتخابات باز گذاشته شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: دست‌اندرکاران انتخابات فکر نکنند که حتما باهنر باید رای بیاورد؛ پس همه رقبای آن را از صحنه کنار بگذاریم. باهنر می‌خواهد رای بیاورد؛ یک عده هم هستند که مخالف باهنرند ولی نظام، انقلاب و رهبری را قبول دارند.

 پیروزی در انتخاباتِ بی‌رقیب مثل گل زدن به تیم‌های دسته سومی است

محمدرضا باهنر تصریح کرد: بنده افراد متعددی را در بین اصلاح‌طلبان می‌شناسم که متدین، اهل نماز و واجبات، علاقه‌مند به نظام و بعضا مقلد مقام معظم رهبری اند اما در ساحت سیاسی مسمی به اصلاح‌طلبی هستند. ما نمی‌توانیم رقبای خود را به رسمیت نشناسیم. حسن انتخابات به رقابت آن است. افتخار تیمی که در لیگ برتر اول می‌شود به رقابتی است که با تیم‌های قدرت‌مند دیگر داشته و توانسته از سد آن‌ها عبور کند. گل زدن به ده تیم دسته سوم که برای این تیم هنر و افتخار محسوب نمی‌شود. هنر موفقیت در یک رقابت سخت و جدی است.

او ادامه داد: بعضی‌ها می‌گویند چون ما فلانی را دوست داریم، نباید بگذاریم رقبای او در صحنه باشند. قانون باید در این رابطه دقیق اجرا شود و علاقه‌ها، مخالفت‌ها و رقابت‌های سیاسی در برگزاری انتخابات نباید موثر باشد. باید حتما برای این مسئله چاره‌ای اندیشید؛ لذا پیشنهاد میان‌مدت من اجرای مرّ قانون در انتخابات ۱۴۰۲ است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وضعیت کسی که هم‌اکنون محکومیت قضائی دارد، طبق قانون باید بررسی شود اما این درست نیست که فلانی را که استعلام قوه‌ قضائیه، سپاه و وزارت اطلاعات درمورد او عاری از مشکل است ولی چون ده نفر علیه‌اش طومار نوشته‌اند، رد [صلاحیت] کنیم؛ طومار نوشتن که اهمیتی ندارد.

باهنر معتقد است که راه‌کار بلند مدت کشور، اصلاح بعضی از ساختارها است. ما اصولی مثل استقلال، آزادی، مشارکت مردمی و اسلامیت نظام داریم که الی الابد از آن‌ها دفاع می‌کنیم اما به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، بین ایده‌آل‌ها و واقعیت‌های ما بعضا فاصله افتاده است که بعضی از این فاصله‌ها را باید با اصلاح ساختار کاهش دهیم.

مملکت را نمی‌توان با یک مجلس اداره کرد

وی اضافه کرد: بنده بر اساس تجربه خدمت ۲۸ ساله خود در مجلس شورای اسلامی، قاطعانه عرض می‌کنم که مملکت را نمی‌توان با یک مجلس اداره کرد. تفاوتی هم در اصولگرا یا اصلاح‌طلب بودن آن وجود ندارد؛ زیرا خاستگاه این مجلس منطقه‌ای، قومیتی، جناحی و صنفی است. ما یک مجلس ملی نداریم که حاضر باشد فقط برای منافع ملی کار کند.

دبیر کل حزب جامعه اسلامی مهندسین گفت: همه نمایندگان انسان‌های خیلی خوبی هستند اما دل‌شان فقط برای مردم حوزه انتخابیه خود می‌سوزد. این که فلان جاده روستایی آسفالت شد یا خیر، آیا فلان استاندار را عوض کردند یا خیر؛ یا بعضا در تغییر مدیر مدرسه تا مدیرکل و استاندار نظر می‌دهند که همین سبب شد تا رهبر انقلاب به نمایندگان فرمودند که این‌قدر در کارهای اجرایی دخالت نکنید.

او با بیان این که مقام معظم رهبری از ۱۰-۱۵ سال گذشته اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند، خاطر نشان کرد: ولی این موضوع در مجلس شورای اسلامی ۱۰ متولی هم که پیگیر آن شوند ولو به ضرر منافع منطقه‌ای خود، ندارد. منافع ملی بعضا در تضاد با منافع منطقه‌ای، حزبی و صنفی است. منافع ملی باید در مجلس متولی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =