پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد بندرعباس به زودی راه اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از راه اندازی پارک علم و فناوری در آینده ای نزدیک در دانشگاه آزاد بندرعباس خبر داد و گفت: با توسعه مراکز فناورانه و پژوهش محور، پارک علم و فنتاوری نیز در همین راستا در جهت کسب ثروت از علم راه اندازی می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بندرعباس، محمد حسین رنجبر در حاشیه افتتاح نمایشگاه پژوهشی و فناوری دستگاه های اجرایی و دانشگاه‌های استان هرمزگان در سالن گفتگوی تمدن ها با اشاره به دستاوردهای  پژوهشی  و نقش دانشگاه ها در توسعه و تولید ثروت  گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با تکیه برفناوری، مهارت آموزی و کارآفرینی به دنبال حل مسئله و حرکت بر محور نیازهای جامعه ی جهانی است که راه اندازی مراکز رشد، سراهای نوآوری، پارک های علم و فناوری و گسترش شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور بخشی از این راهکار برای تحقق اهداف کلان دانشگاه با هدف تولید ثروت و کسب درآمد مالی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بندرعباس، با تاکید بر ادامه حرکت های پژوهشی بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه یادآور شد: نمایشگاه و جشنواره بزرگ عصر امید، رویداد بزرگ علمی بود که در اردی بهشت ماه سال جاری با هدف ترسیم حرکت های فناورانه و پژوهانه دانشگاه بر این محور شکل گرفت و امروز همان خط و مش نقطه آغازی به سمت رسیدن به توسعه همه جانبه را در دانشگاه آزاد رقم زده است.

وی با اظهار رضایت از حضور پر رنگ دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان  در این نمایشگاه، گفت: رسالت ما حضور پر رنگ با دستاوردهای مهم و بزرگ در این نمایشگاه هاست و هر چه بتوانیم محصولات نوین بر اساس فناوری جدید با کیفیت و صرفه اقتصادی بالا تولید و انبوه سازی کنیم توانسته ایم گام کوچکی در جهت رشد، شکوفایی، رفاه و امنیت اجتماعی، اقتصادی، غذایی و... در کشور و جهان برداریم.

پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد بندرعباس به زودی راه اندازی می‌شود

 رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز هدف از شرکت در این نمایشگاه را، به نمایش گذاردن توانمندی ها علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه محصولات شرکت های فناور که به مرحله تولید محصول رسیده در کنار کتب منتشر شده، مقالات علمی و پژوهشی به معرض دید علاقه مندان گذاشته شده است.

شهلا پاسلار، برپایی نمایشگاه پژوهشی دانشگاه ها و مراکز استان را در کنار صنایع استان از دیگر برنامه های هفته پژوهش اعلام کرد و افزود: از ۲۳ الی ۲۵ آذر ماه این نمایشگاه در واحد بندرعباس کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی شرکت در نمایشگاه تهران را از تاریخ ۱۹ الی ۲۵ آذرماه را از دیگر برنامه ای این هفته خواند و گفت: شرکت در نمایشگاه پژوهشی تهران، برگزاری سخنرانی علمی و کارگاه های علمی -پژوهشی، مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر از جمله کارهای است که در هفته پژوهش انجام خواهد شد.

بازدید امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی  و سایر مسئولان از جمله اتفاقات نمایشگاه دستاوردهای پژوهش بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1162241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =