کنکور و آزمون| آغاز مهلت مجدد ثبت‌نام با تاخیر آزمون دکتری ۱۴۰۲/ آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی دی ماه برگزار می‌شود

فرصت ثبت‌نام با تأخیر برای متقاضیان شرکت در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۲ که تاکنون نسبت به ثبت نام اقدام نکرده اند، از امروز ۱۳ آذر آغاز شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، داوطلبان آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۲ که در روزهای ۲۲ آبان تا ۳ آذر ۱۴۰۱ موفق به ثبت نام در آزمون نشده‌اند می‌توانند در فرصت مجدد برای ثبت نام در این آزمون ثبت نام کنند.

داوطلبانی که در زمان مقرر در این آزمون ثبت‌نام نکرده‌اند می‌توانند از یکشنبه ۱۳ آذر ماه تا دوشنبه ۱۴ آذر ماه با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش این زمان آخرین فرصت ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ است و داوطلبان می‌توانند با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اصلاحات مندرج در اطلاعیه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ که از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل دسترس است، در این آزمون ثبت‌نام کنند و بعد از تاریخ فوق هیچ درخواستی برای ثبت‌نام قابل پذیرش نخواهد بود.

داوطلبانی که قبلاً در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده‌اند امکان ویرایش اطلاعات برای آنها میسر نیست.

آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۲ برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

آغاز فرصت دوباره شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی

داوطلبان واجد شرایط شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی دوره چهل و نهم می توانند از امروز یکشنبه ۱۳ آذر تا روز سه شنبه ۱۵ آذر نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

فرصت انتخاب رشته محل در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی دوره چهل و نهم تمدید شد و داوطلبان واجد شرایط می توانند از روز یکشنبه ۱۳ آذر تا روز سه شنبه ۱۵ آذر با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir نسبت به انتخاب رشته یا ویرایش فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

ظرفیت مرحله تکمیل ظرفیت چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی نیز که پیش از این تعداد یک هزار و ۳۲۳ نفری تعیین شده بود با افزایش ۳۰ نفری به یک هزار و ۳۵۳ نفر رسید.

افرادی که در این مرحله انتخاب رشته محل کرده و به هر دلیلی از انتخاب خود منصرف شده اند می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی گزینه انصراف از این مرحله را انتخاب کنند.

نکته: در رشته های زنان و زایمان (مختص خانم ها) و کودکان در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اولویت پذیرش با کادر ثابت سپاه، بورسیه سپاه پاسداران و سپس آزاد است.

پیش از این اعلام شده بود، آن دسته از داوطلبان چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی که در مرحله اصلی مجاز به انتخاب رشته محل بوده و در اعلام نتایج مرحله اصلی مردود اعلام شده اند و یا به هر دلیل موفق به انجام انتخاب رشته محل نشده اند، می‌توانند نسبت به انتخاب رشته محل در این مرحله اقدام کنند.

براساس رأی صادره در نود و یکمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی مورخ ۲۹ آبان ۱۳۹۸ داوطلبان با توجه به نمره و حدنصاب مرحله اصلی هر رشته محل، مجاز به انتخاب آن رشته محل هستند.

به بیان دیگر هر داوطلب در فرم انتخاب رشته محل خود قادر است تنها رشته محل‌هایی را مشاهده کند که نمره حد نصاب لازم آنها را کسب کرده باشد. کسب حد نصاب لازم در هر رشته محل به منزله پذیرش نهایی نیست و پذیرش نهایی براساس قوانین و مقررات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته محل است.

 داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته محل‌های مربوط به سهمیه بومی مناطق محروم هستند، در صورت علاقه مندی به انتخاب رشته محل‌های مذکور باید براساس جدول شماره ۲ دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی در هر رشته، جهت سپردن تعهد به مناطق محروم استان‌های محل استقرار آن دانشگاه‌ها اقدام به انتخاب رشته محل کنند.

 داوطلبانی که با استفاده از قوانین استریتی در چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی شرکت کرده اند، چنانچه تا تاریخ ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ فارغ التحصیل شده باشند، مجاز به انتخاب رشته محل هستند، در غیر اینصورت شرکت ایشان در این مرحله تکمیل ظرفیت تخلف محسوب شده و براساس قوانین با آنها برخورد خواهد شد.

آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی دی ماه برگزار می‌شود

دهمین دوره نام‌نویسی برای شرکت در آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) از ‌شنبه ۱۲ آذر ماه آغاز شده است و داوطلبان تا روز سه شنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۱ فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

نام‌نویسی منحصراً به‌صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش  انجام خواهد پذیرفت.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه نام‌نویسی به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود، متقاضیان لازم است با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال (یک میلیون و ۲۷۵ هزار تومان) به‌عنوان وجه نام‌نویسی پرداخت و اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) را دریافت کنند.

یادآوری مهم: متقاضیان شرکت در حوزه‌های امتحانی خارج از کشور، باید کارت اعتباری مربوط به نام‌نویسی را از طریق مرکز آموزش زبان فارسی حوزه‌های امتحانی خارج از کشور، تهیه کنند.

آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا – سامفای دانشگاهی) منحصراً در سطح دانشگاهی (آکادمیک) و شامل بخش‌های شنیداری، خوانداری، نوشتاری و گفتاری بوده که مهارت متقاضیان در این بخش‌ها سنجیده خواهد شد.

آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا – سامفای دانشگاهی) در روز جمعه ۲ دی ماه سال ۱۴۰۱ شمسی برابر با ۲۳ دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی و ۲۸ جمادی الاول سال ۱۴۴۴ قمری همزمان با حوزه‌های داخل کشور در حوزه‌های امتحانی خارج کشور در کشورهای عراق، لبنان و سوریه برگزار خواهد شد.

این آزمون در حوزه های داخل کشور بصورت الکترونیکی و در حوزه های خارج از کشور به روش قبلی (مبتنی بر کاغذ) برگزار خواهد شد.

تعیین شهر (برای متقاضیان داخل کشور) و یا کشور (برای متقاضیان خارج از کشور) برای برگزاری آزمون منوط به حدنصاب رسیدن تعداد متقاضیان در زمان نام نویسی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =