طرح شفافیت آرای نمایندگان تا ۲ هفته آینده اجرایی خواهد شد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی قرار شده است که طرح شفافیت آرای نمایندگان به صورت آزمایشی ظرف ۲ هفته آینده، اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام نیک بین در ویژه برنامه‌ای با عنوان «روز مجلس شورای اسلامی و سالروز شهادت آیت الله مدرس» که توسط بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران امروز یکشنبه (۱۳ آذرماه) برگزار شد، با اشاره طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف تصورات و گمانه‌های برخی افراد، من معتقدم مجلس شورای اسلامی در موضوع شفافیت آرا سر بلند است و به هیچ عنوان سرافکنده نیست.

وی افزود: بنده از ابتدا فعالیتم به عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی، آرا خود را به صورت شفاف منتشر می‌کردم و اکنون نیز آرا خود را در سامانه ویژه منتشر می‌کنم.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید مشاورانی در حوزه‌های مختلف داشته باشند، گفت: بنده حدود ۱۹۳ مشاور در حوزه های مختلف دارم و از سوی دیگر در یک روز کاری، باید حدود ۷ یا ۸ رای در موضوعات مختلف بدهم. این آرا منجر و تاثیر گذار به سقوط یا پیشرفت کشور کمک می‌کند، بنابراین باید از مشاورانی کمک بگیریم. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح ساماندهی فضای مجازی در مجلس تصریح کرد: من با فیلترینگ کامل فضای مجازی به صورت کامل مخالف هستیم. اگر دهانی با زور بسته شود، هیچ زمان بسته باقی نمی‌ماند، بنابراین باید اذهان مردم را آماده کرد.

وی بیان کرد: مجلس با فیلتر کردن کامل فضای مجازی مخالف است‌. به عنوان مثال در حال حاضر فردی هست که از اینستاگرام استفاده نکند؟ به هر طریقی مردم به اینستاگرام متصل می‌شوند. بنابراین سوال این است؛ آیا واقعا می‌شود تمام فضای مجازی را فیلتر کرد؟

حجت اسلام نیک بین با اشاره رفتار شناسی مردم توسط نمایندگان محلس شورای اسلامی عنوان کرد: نمایندگان باید بین مردم زندگی کنند تا رفتار شناسی دقیقی داشته باشند. من اعتقاد دارم هر زمان مسئولان یا نمایندگان از مردم جدا شدند؛ عملکرد مناسبی نداشتند.

طرح شفافیت آرای نمایندگان تا دو هفته آینده اجرایی خواهد شد

مالک شریعتی در ادامه این برنامه با اشاره به عدالت در پرداخت‌ها گفت: ما هنوز نتوانستیم نظامی عادلانه در این حوزه ایجاد کنیم. 

وی افزود: پرداخت‌ها علاوه بر عادلانه بودن؛ باید تمام سلایق و قشرهای مختلف جامعه را در نظر بگیرند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: هنوز کسری و ناترازی بودجه وجود دارد؛ البته این ناترازی بیشتر متوجه بانک‌ها است که قوانین اصلاح آن در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه مصرف انرژی در کشور برازنده مردم نیست، ادامه داد: ایران چهارمین کشور در تولید انرژی مانند نفت و گاز است؛ بنابراین مناسب نیست که در کشور پر مصرفی نیز باشیم.
شریعتی با اشاره مجلس محل مدیریت سیاسی و تعامل است‌، گفت: در این راستا طرح شفافیت آرا نمایندگان حائز اهمیت است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره علل طولانی شدن زمان تصویب قانون شفافیت آرا عنوان کرد: هم طرح ایراداتی داشت و هم کشور درگیر حواشی شد. البته این طرح حدود ۸۰ درصد موافق بین نمایندگان مجلس دارد.

وی بیان کرد: با موافقت محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی قرار شده است که طرح شفافیت آرا نمایندگان به صورت آزمایشی ظرف دو هفته آینده، اجرایی خواهد شد. سپس بعد از تصویب این قانون،  نمایندگان باید اجرای آن را ادامه دهند.

شریعتی گفت: مجلس در هفته‌های آینده تصمیمات مهمی در خصوص تصویب بودجه باید اتخاد کند، بنابراین شفافیت آرای نمایندگان اهمیت دو چندانی به خود می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =