تخصیص ردیف بودجه فرهنگی دانشگاه منوط به درخواست وزیر علوم است

نماینده مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که تخصیص ردیف بودجه مجزا برای معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها وظیفه مجلس نیست؛ مگر اینکه وزیر علوم درخواست دهد.

روح الله متفکر آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به درخواست برخی از معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها مبنی تخصیص ردیف بودجه فرهنگی در بودجه ۱۴۰۲ کشور اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی اجازه تخصیص ردیف بودجه ندارد؛ چون بودجه توسط هیئت دولت تدوین و برای تصویب به مجلس تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی اجازه تغییر لایحه بودجه ۱۴۰۲ را از لحاظ حکمرانی ندارند، گفت: نمایندگان مجلس تنها تا حدود ۱۰ درصد اجازه دارند، جداول و ارقام را تغییر دهند و بیشتر از آن دخالت در لایحه پیشنهادی دولت است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود تفاسیر گفته شده؛ اگر وزارتخانه‌های مختلف کشور  قصد تغییر در بودجه خودشان را دارند، باید از سازمان برنامه و بودجه پیگیری کنند. این موضوع نیز قبل از ارائه لایحه بودجه به مجلس باید انجام شود. البته اگر لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و نمایندگان متوجه نقصی در آن شدند، نمایندگان برای رفع آن اقدام خواهند کرد. 

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه کشور از سال گذشته به این نتیجه رسیده است که تعدد ردیف بودجه مناسب نیست. بنابراین تلاش دارد تا ردیف بودجه‌ها را ادغام کند. البته من نمی‌گویم که این موضوع صحیح است یا خیر، بلکه سیاستی است که دولت و سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته‌اند.

متفکر آزاد تاکید کرد: اگر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد تخصیص ردیف بودجه مجرا برای معاونت‌ها فرهنگی را به مجلس مطرح کند، حتما نمایندگان آن را بررسی خواهند کرد. در غیر این صورت، این موضوع در حیطه اختیارات مجلس نیست.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1162426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =