بورس بر مدار نزول / شاخص کل ۴۲۳۵ واحد کاهش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه با کاهش ۴۲۳۵ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، دوشنبه (۱۴ آذر) شاخص کل بورس با رشد  ۴۷۷ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۸ هزار و ۳۱۷ واحدی قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۵۱۴ واحدی در پله ۴۱۴  هزار و ۶۰۵ واحدی ایستاد.

 کاهش ۴۲۳۵ واحدی شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در یک روند کاهشی قرار گرفت، بگونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۴۲۳۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۶۰۳ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۴۸۲ واحد به رقم ۴۱۴ هزار و ۵۷۴ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس است، به بیش از ۵ میلیون و ۲۳۲ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۵ میلیارد سهام در قالب ۲۹۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۲ هزار و ۸۳۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد پتروشیمی خلیج‌فارس، بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و نمادهای گل‌گهر، هلدینگ معدنی خاورمیانه، فولاد مبارکه، بانک پاسارگاد، بانک ملت و داروسازی دانا بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز گذشته ۰.۳ درصد افزایش داشته‌اند اما این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۱۲ درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور ۰.۲۹ درصد کاهش یافت شاخص بازار اول بورس ۰.۴۶ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی و عمده در آن انجام می‌شود ۰.۱۱ درصد کاهش یافت.

در فرابورس ایران هم امروز تعریف چندانی وجود نداشت بگونه‌ای که شاخص کل با ۱۵ واحد کاهش به رقم ۱۸ هزار و ۶۴۰ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۵ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۳۴۳ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۵.۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۰۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۳۳ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است که در روزهای دوشنبه اوراق مالی بانک مرکزی در قالب عملیاتب ازار باز بین بانک‌ها معامله می‌شود و امروز هم بیش از ۱.۴ میلیارد اوراق بدهی بانک مرکزی در قالب ۲۶۶ معامله و به ارزش ۱۳۱ هزار میلیارد تومان داد و ستد شد و معاملات سهام در فرابورس امروز بیش از ۳.۶ میلیارد ورقه در قالب ۱۹۰ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۵۲۰ میلیارد تومان در فرابورس داد و ستد شده همچنین اوراق مالی اسلامی به میزان ۲.۱ میلیون ورقه در قالب ۹۵۴ معامله و به ارزش ۱۴۹ میلیارد تومان معامله شده است.

امروز در فرابورس نمادهای نیروی برق دماوند، فولاد ارفع و پویازرکان آق‌دره بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای فولاد غدیر، پتروشیمی زاگرس، صنعتی مینو بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

کد خبر: 1162451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =