هنر، زبان گویا و مشترک بشریت برای پیوند فرهنگ‌هاست

رئیس دانشکده عمومی و مهارتی سما بندرعباس، هنر را فصل مشترک انسان‌ها برای ابراز اشتراکات فرهنگی عنوان کرد و گفت: هیچ زبانی بهتر، گویاتر و پر معناتر از زبان هنر نیست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین کامرانی در بازدید از نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه آزاد بندرعباس که به همت دانشجویان این رشته و همکاری بابک دهقانی، مدرس دروس هنری و فرهنگی این رشته در دانشکده مهارتی سما برگزار شد، هنر را یکی از زیباترین مواهب آفرینش دانست و افزود: تمام مواهب الهی و دنیای پر از نظم و ترتیب در آسمانها و زمین، یک آفریده هنریست که به فرمان خالقی بی همتا ترسیم و طراحی شده است.

وی هنر را زیباترین زبان بشریت برای برقرای ارتباط و انتقال مفاهیم اجتماعی، فرهنگی و ... دانست و تاکید کرد: گویاترین و موثرترین زبان بشریت زبان مشترک هنر است که می تواند در پیوند ملل، اقوام و ... نقش موثر و مستحکمی داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه، با قدردانی از دانشجویان خلاق و مهارت محور افزود: بالابردن مهارت و خلاقیت می تواند نقش مهمی در تربیت نسل کودک و نوجوان برای ایجاد تعامل، همکاری و توسعه فرهنگ و زبان مشترک داشته باشد.

کامرانی بیان کرد: نخستین اتفاق خوب پس از بازگشایی دانشگاه، این نمایشگاه زیبا و خلاقانه است  که توسط این گروه آموزشی به مدیریت دکتر بابک دهقانی برگزار شده است و امیدواریم که این امر همچنان ادامه دار باشد.

هنر، زبان گویا و مشترک بشریت برای پیوند فرهنگ‌هاست

بابک دهقانی مدرس رشته هنرهای زیبای دانشگاه آزاد نیز این نمایشگاه را اولین نمایشگاه پاییزه حاصل کار عملی دو درس نقاشی و خط تحریری ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کاردانی رشته آموزش ابتدایی دانست که با رویکرد  آموزش محور در مقطع کاردانی برگزار شده و در کنار آثار نقاشی و خوشنویسی تحریری، هنر صنایع دستی این دانشجویان نیز به جهت بالا بردن کیفیت نمایشگاه و تشویق آنان در حوزه صنایع دستی کاربردی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی این نمایشگاه را حاصل تلاش دانشجویان در دروس نقاشی و خط تحریری عنوان نمود و ضمن قدردانی از همه دانشجویان خلاق و نوآور، از برگزار کنندگان این نمایشگاه نیز تجلیل کرد و گفت: این نمایشگاه به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش با رنگ و بوی پژوهشی و مهارت محور شکل گرفته و از امروز به مدت ۲ روز  به روی علاقه مندان باز خواهد بود.

دهقانی هدف از برگزاری این نمایشگاه، را تشویق دانشجویان و بالا بردن مهارت فردی و اجتماعی آنان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه این عزیزان در آینده پا به عرصه تدریس در مدارس ابتدایی می گذارند، آشنایی آنان با شیوه های خلاقانه در آموزش نقاشی و خط تحریری و گرفتن ارتباط بهتر با دانش آموزان مستعد، می تواند نقش مهم و موثری در بالا بردن فرهنگ و هنر این مرز وبوم داشته باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1162473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =