افشاگری محمد فنایی از کسانی که قصد حذف او از جام جهانی را داشتند / احتمال بازگشت فغانی به رقابت‌ها

کارشناس داوری فوتبال درباره داوری علیرضا فغانی در جام جهانی گفت: او شماره یک آسیاست و این ثابت شده است.

محمد فنایی در گفت‌گو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز درباره وضعیت داوران ایرانی در جام جهانی و اشتباهی که فغانی در بازی اروگوئه-پرتغال مرتکب شد، گفت: علیرضا فغانی بزرگ‌ترین داور حال حاضر آسیاست و عملکردش هم، این گفته من را ثابت کرده است. فغانی در ابتدا پنالتی را برای پرتغال تشخیص نداد ولی بعد از مدتی، کمک داور ویدیویی فغانی را به شک انداخت و در تصمیم او برای گرفتن پنالتی تاثیرگذار بود.

کارشناس بین‌المللی داوری گفت: اروگوئه درحال فشار حداکثری است و جو بد رسانه‌ای که علیه فغانی راه افتاده، همه جا برعلیه داوران وجود دارد، حتی در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا؛ برخی قصد داشتند مرا به یک روشی از قضاوت در این تورنومنت حذف کنند و می خواستند سفرم به آمریکا با مشکل روبرو شود.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به برنامه روز هفدهم جام جهانی قطر

او ادامه داد:  من خودم به سختی به جام جهانی رفتم و حتی بعضی افراد مدارک مرا پنهان کردند تا به جام جهانی ۱۹۹۴ نرسم؛ این اتفاقات برای فشار بر روی داوران اتفاق می‌افتد.

فنایی با بیان این که تیم داوری ایران، توانایی قضاوت بازی‌های یک هشتم را داشت، گفت: می‌شد که یکی از بازی‌های یک هشتم را به فغانی و منصوری دهند ولی بخاطر فشارهای زیادی که به آن‌ها بود، این اتفاق نیفتاد.

محمد فنایی با ذکر این نکته که با محمدرضا منصوری تماس گرفته است و با او صحبت داشته، اظهار کرد: من به منصوری گفتم که نگران نباشد و اگر خدا بخواهد در قطر ماندگار هستند.

کارشناس داوری گفت: با توجه به اخباری که به من رسیده حدس می‌زنم که به احتمال زیاد، قضاوت بازی آرژانتین-هلند یا کرواسی-برزیل در یک چهارم نهایی به فغانی می‌رسد.

او ادامه داد: با توجه به ۴۴ سال سنی که فغانی دارد؛ این آخرین تجربه او حضور او در جام جهانی است و دیگر نمی‌تواند در این تورنومنت سوت بزند.

فنایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا فدراسیون فوتبال ایران به جوسازی فوتبال اروگوئه پاسخی نداد، گفت: فوتبال اروگوئه جزء فوتبال‌های خوب آمریکای لاتین است و فدراسیون فوتبال ایران هم  توانایی کافی برای تأثیرگذاری بر آنها را ندارد. 

او در انتها با آروزی موفقیت و سربلندی برای تیم داوری ایران اضافه کرد: امیدوارم فغانی و تیم داوری موفق باشد و در قطر بماند و تا نیمه نهایی را هم قضاوت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =