سورجان برگزیده بخش فرهنگ کار جشنواره بین‌المللی فیلم رشد شد

پنجاه و دومین دوره جشنواره بین المللی رشد، با تقدیر معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مستند سورجان، به عنوان برگزیده بخش فرهنگ کار، کارآفرینی، مهارت‌آموزی و تعاون به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، اختتامیه پنجاه و دومین دوره جشنواره فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد، برگزار شد و از برگزیدگان در بخش‌های مختلف و موضوعات ویژه تقدیر شد.

فرهنگ کار، کارآفرینی، مهارت‌آموزی و تعاون در بخش موضوعات ویژه و جوایز نهادها و دستگاه‌ها قرار داشت که در این بخش 6 اثر با عناوین مستندهای «خدا و پیچ‌گوشتی»، «زندگی در صفر»، «فن پیج» و «سورجان»، فیلم های داستانی «نیمه‌گمشده» و «نانوا»  به مرحله پایانی راه یافتند و در بین این آثار، مستند «سورجان» به عنوان اثر برگزیده هیأت داوران انتخاب و در مراسم اختتامیه توسط دکتر چکشیان، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تقدیر قرار گرفت.

شایان ذکر است علاوه بر هیأت داوران جشنواره، کمیته تخصصی داوری فرهنگ کار با حضور دکتر نورانی، دبیر ستاد نهضت ملی ارتقاء فرهنگ کار و سید حسام شریفی به ارزیابی آثار ارسالی پرداختند.

مستند سورجان به کارگردانی یوسف حسن زاده؛ داستان بانویی سیستانی در روستایی از توابع زابل است که با شناسایی ظرفیت‌های بومی استان به احیای صنعت پارچه‌بافی سنتی در روستای خود و دیگر روستاهای محروم منطقه اقدام کرده و با توانمند سازی خانوده‌های محروم منطقه زمینه اشتغال آنها را فراهم کرده است.

مراسم با حضور مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان صدا و سیما و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف در مجتمع فرهنگی‌هنری سینما فلسطینبرگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =