قالیباف: ۱۶ آذر، ‌نشان رسوایی کودتاچیان آمریکایی در برابر ملت آگاه ایران است/ احضار وزیر علوم به مجلس

نمایندگان مجلس بررسی برنامه و صلاحیت مهرداد بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی را در دستور کار جلسه امروز خود دارند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۱۶ آذر) به‌ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و با حضور ۱۹۸ تن از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس دستور کار نمایندگان در جلسه علنی امروز را به‌شرح زیر قرائت کرد:

ـ ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

ـ گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درمورد طرح یک‌فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

ـ گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح استفساریه بند (۳) ماده (۴۸) قانون حمایت خانواده

ـ بررسی برنامه و صلاحیت مهرداد بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی و اخذ رأی اعتماد

ـ بررسی تقاضای دوفوریت لایحه الحاق یک بند به ماده ۱۰۹ قانون مجازات اسلامی

ـ بررسی تقاضای یک‌فوریت برای الحاق هفت تبصره به ماده هفت اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تسهیل روند ساخت‌وساز مسکن روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال.

 قالیباف:۱۶ آذر، ‌ نشان رسوایی کودتاچیان آمریکایی در برابر ملت آگاه ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یوم الله ۱۶ آذر نماد استقلال‌طلبی، مبارزه با سلطه استعمار، دخالت خارجی و نشان شکست و رسوایی کودتاچیان آمریکایی در برابر ملت آگاه ایران است.

محمدباقر قالیباف، در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه ۱۶ آذر مجلس شورای اسلامی گفت: فرا رسیدن سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه الزهرا(س) را به ملت شریف ایران و عموم محبان ایشان در سراسر جهان اسلام تسلیت و تعزیت می‌گویم.

وی در ادامه، روز دانشجو را به تمام دانشجویان و علم پژوهان سراسر کشور تبریک و تهنیت گفت و یادآور شد: یاد و خاطره شهدای شجاع این روز شهیدان احمد قندچی، مهدی شریعت رضوی و مصطفی بزرگ نیا را گرامی می‌دارم. یوم‌الله ۱۶ آذر نماد استقلال‌طلبی، مبارزه با سلطه استعمار، دخالت خارجی و نشان شکست و رسوایی کودتاچیان آمریکایی در برابر ملت آگاه ایران است.

قالیباف خاطرنشان کرد: خون سرخ این شهدا و تمامی پویندگان راه آزادی و استقلال ایران لکه ننگ ابدی بر پیشانی دولت کودتاچی آمریکا و رژیم دست نشانده آن‌ها و تمامی افراد خائنی است که منافع استعماری دولت های خارجی را به منافع ملت و کشور خود ترجیح می دهند و ایران را ویرانه‌ای در چنگال و زیر یوغ کودتاچیان آمریکایی و انگلیسی می‌خواستند و می‌خواهند.

 بررسی صلاحیت و اخذ رای اعتماد مهرداد بذرپاش آغاز شد

مهرداد بذرپاش، ‌ وزیر پیشنهاد راه و شهرسازی به همراه اعضای هیات دولت وارد صحن مجلس شد و روند بررسی صلاحیت وی توسط نمایندگان آغاز شد.

با توجه به برگزاری سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه تهران، ‌ آیت‌الله رئیسی موفق به حضور در مجلس نشد و روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی با گزارش سخنگوی کمیسیون عمران آغاز شد.

موافقت کمیسیون کشاورزی با برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

 ذبیح الله اعظمی ساردوئی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در ادامه در تشریح گزارش کمیسیون متبوع خود در مورد بررسی صلاحیت و برنامه‌های ارائه شده مهرداد بذرپرش وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اظهار کرد: وزارت راه یکی از وزارت های پیشران دولت است و مسئولیت ساماندهی مسکن شهروندان را بر عهده دارد.

وی افزود: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جلسات برگزار شده بر هوشمندسازی حمل و نقل کشور با محوریت امنیت راه‌ها و افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی و رفع تبعیض اختصاص اعتبارات و امکانات و توجه به مناطق محروم تاکید کرده است و انتظارات کمیسیون از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی این است که در موضوع حمل‌ونقل کشاورزی تمهیدات لازم را داشته باشد و همچنین تجهیز ایستگاه‌های هواشناسی که یکی از زیرساخت‌های مهم کشاورزی است را از مهرداد بذرپاش خواستاریم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان گفت: این کمیسیون با طرح و برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی موافق است.

 بذرپاش: زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی این روزها با بحران فرسودگی مواجه است

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: صنایع زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی این روزها با بحران فرسودگی مواجه است. اگر نگاه ما مثل گذشته به شکل سنتی باشد آیا در راستای بهسازی راه ها و توسعه زیرساخت‌های کشور اتفاقی می افتد؟.

مهرداد بذرپاش گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت راه و شهرسازی در جریان نشست علنی امروز مجلس طی سخنانی در دفاع از برنامه‌های خود گفت: امروز خدمت شما رسیدم تا برنامه پیشران برای پیشرفت ایران که با سابقه تمدنی مشخصی دارد، ارائه کنم. امروز نمی‌خواهم صرفا راجع به وزارت خانه راه و شهرسازی صحبت کنم.

وی با بیان اینکه امروز آمده ام تا راجع به حرکت پیشران  کشور برای دستیابی به نقاط متعالی صحبت کنم، عنوان کرد: ما در این وزارتخانه با حدود ۵ صنعت ریلی، هوایی، دریایی، ساختمانیو حمل و نقل مواجه هستیم و همه تخصص ها در این صنایع تجمیع شده است.   اشتباه ما در این سالها این بوده که به این وزارتخانه نگاه صنعتی نداشتیم.

بذرپاش تصریح کرد: نگاه صنعتی یعنی بازار، قیمت مواد اولیه، نرخ فروش، انتقال تکنولوژی،    قیمت تمام شده و از این دست مسائل. ما راجع به صنعتی صحبت میکنیم که اجزای اصلی این وزارتخانه را تشکیل داده است. در صنعت هوایی در یک طرف ترکیه، در یک طرف قطر  و در طرف دیگر کشور امارات را می‌بینیم ولی ما فقط یک فرودگاه امام ساخته ایم. با این رویه می‌توانیم تحولی در صنعت هوایی ایجاد کنیم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: صنایع زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی این روزها با بحران فرسودگی مواجه است. اگر نگاه ما مثل گذشته به شکل سنتی باشد آیا در راستای بهسازی راه ها و توسعه زیرساخت‌های کشور اتفاقی می افتد؟ من از برخی منتقدین گه گفتند من هیچ برنامه ای برای وزارت راه ندارم تعجب می کنم این عزیزان در جلسات کمیسیون ‌ها حاضر شدند و فقط حرف‌های خود را زدند و رفتند و اصلا برنامه های من را نشنیدند.

بذرپاش گفت: اکثر نمایندگان محترم در جلسات کمیسیون ها یک نکته مطرح کردند و آن نبود منابع مالی برای اتمام پروژه های نیمه تمام بود این یعنی بحران اصلی در این دستگاه پیشران روش های جدید برای منایع مالی برای اجرای پروژه های اساسی است.

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی شد

نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی رای اعتماد دادند.

آرای نمایندگان مجلس به شرح ذیل است:

مجموع آرا: ۲۶۳
موافق: ۱۸۷
مخالف: ۶۴
ممتنع: ۷
باطله: ۵

کلیت طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس رد شد

نمایندگان مجلس با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مخالفت کردند.

وزیر علوم به مجلس احضار شد

در جلسه علنی امروز، سوال نماینده تبریز از وزیر علوم در مورد علت عدم توجه به توسعه حمایت از آموزش های کاربردی و مهارتی مرتبط با مشاغل اعلام وصول شد.

در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۶ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصولی به شرح زیر قرائت شد:

- لایحه موافقتنامه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی و تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند

- لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشور

- سوال ملی محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز از وزیر علوم در مورد علت عدم توجه به توسعه حمایت از آموزش‌های کاربردی و مهارتی مرتبط با مشاغل موجود در کشور

در حال تکمیل... ل.

کد خبر: 1162694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =