برگزاری مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان

مراسم ۱۶ آذر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان و رئیس دفتر نهاد رهبری مقام معظم رهبری دانشگاه های استان در واحد زاهدان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام مصطفی محامی ضمن تبریک روز دانشجو پس از شنیدن نقطه نظرات نمایندگان دانشجویان گفت: آنچه به عنوان نقطه نظرات شما و یا گرانی ها می آید باید پاسخ داده شود و  حتی اطلاع رسانی در خصوص پاسخ نیز صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان افزود: روز دانشجو از اهمیت خاصی برخوردار است بنده در خطبه های نماز جمعه ی پیش به استقبال روز دانشجو رفتم و در آنجا عرض کردم که دانشجویان راهبران جامعه، مدیران، آینده‌سازان و فرهیختگان جامعه هستند و بسیار تاثیر تاثیر گذار. سابقه ی دانشجویان این را نشان می‌دهد و بهترین شاهد و گواه این است که ۴ ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد در آن  فضای تیره گون دانشجویان به صحنه می‌آیند و به شهادت می‌رسند. این نشان می دهد که قشر فرهیخته فهم درستی از اوضاع زمان خود دارد و تحلیل درستی از شرایط زمانی خود می دهد، مسیرش را به درستی انتخاب کرده، دشمن شناسیش است درست است و در برابر دشمن حاضر است که از خود گذشتگی و پایمردی کند و حتی به شهادت برسد، همین دانشجویان عزیز پس از قیام علیه حکومت پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی  جزو رزمندگان بوده اند و اکنون جزو خانواده های ایثارگر، جانبازان و خانواده شهید هستند.

او ادامه داد: فهم سیاسی دانشجویانی همین جامعه ما متنعم هست به حضور این قشر فرهیخته از سابقه دانشجو سابقه‌ی درخشان و تاثیرگذار است در موقعیت کنونی به تعبیر مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی، ایشان با همه حساسیت هایی که وجود دارد به درستی و با تدبیر، بصورت جامع و عمیق نقشه راه انقلاب را برای همه دوستداران انقلاب مشخص کرده اند. دانشجو برای اینکه بتواند نقش شایسته و بایسته خود را ایفا کند باید در دوران تحصیل دانشجویی خودش را آماده کند و هر آنچه را که لازم است برای ایفای درست نقش شایسته اش در جامعه کسب کند. اقتضائات را باید فراهم کند مشکلات و آسیب ها را بشناسد و با توانایی فکری مشکلات را حل کند تا منتج به نتیجه درست شود یعنی باید مشکلات را ریشه یابی کند و حل کند، یعنی مهم را به عنوان سرفصل قرار دهد. دوم اینکه بحث های مهارتی را مد نظر قرار دهد، باید دانشجو مهارت های مرتبط با رشته اش را یاد بگیرد تا در جامعه نقش آفرینی کند.

حجت الاسلام مصطفی محامی در ادامه گفت: جنبه های اعتقادی هم می تواند دانشجو را به سر منزل مقصود برساند، تعهد می آورد، دلبستگی به کشور می‌آورد، لذا تقویت مبانی اعتقادی اساس و پایه است مبانی اعتقادی اخلاقیات را هم تقویت می‌کند و باعث می‌شود از نشر ناهنجاریهای اجتماعی جلوگیری کند، بصیرت و شناخت درست موقعیت نیز باید در دستور کار دانشجویان قرار بگیرد، شناخت دوست و دشمن از جمله اموری است که با ذکاوت دانشجو در ارتباط است، هرچه مطالعه و تحصیل بالاتر باشد مقوله فوق راحتتر موشکافی و تجزیه و تحلیل می‌شود و فرد را از سردرگمی در می آورد.

در ادامه مسعود اکبری زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان ضمن تبریک روز دانشجو در مراسم ۱۶ آذر گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  روزی را به نام روز دانشجو قرار داده است که به واسطه عدالت خواهی و بیداری دانشجویان در برابر ظلم و ستم و استبداد و استکبار ایستادگی کرده اند و خونشان  در راه روشنگری بر زمین ریخت.

به گفته او در آیه سوره زمر از قرآن کریم کلمه قول آمده است، قول یعنی سخنی که معنا داشته باشد و یا نداشته باشد، به صلاح انسان باشد یا نباشد، بنابراین خداوند بشارت می دهد به فردی که سخنی را بشنود و بهترینش را انتخاب کند و کسی که بهترین را انتخاب کرد خردمند است و به خوبی هدایت شده است و این خردمندان در جامعه ما شامل دانشجویان هم می‌شوند، دانشجویان خردمندانی هستند که روزی هدایت شده اند و در آینده در زندگیشان هدایت دیگران را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

اکبری زاده افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ۱۶ آذر متعلق به دانشجوی ضد آمریکاست امروز دانشجوی عزیزی که در اقصا نقاط جهان حرکات مذبوحانه آمریکا و غرب را می بیند بی شک در مسیر سخن رهبری است و در تراز انقلاب گام برمی دارد.

وی ادامه داد: برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در آذر ماه افتخار وجود دارد، ابتدا ۱۶ آذر به نام دانشجو و دوم روز ۲۱ آذر ماه که روز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی است و این موهبت بزرگی است، انشالله که تقارن این دو نام در این ماه همیشه برای دانشگاه خرسندی و سرور و بهروزی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1162728

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =