استقرار بیش از ۳۰ هسته و واحد فناور در مرکز رشد واحد زاهدان

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان پایان سالجاری از استقرار بیش از ۳۰ هسته و واحد فناور در مرکز رشد واحد زاهدان خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی حسن نیا خیبری، مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان از اهتمام همه جانبه فعالیت‌های این مرکز در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱و سیاستگذاری‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی در حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم خبر داد.

حسن‌نیا عنوان کرد: مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی نه به عنوان یک انتخاب که به عنوان یک ضرورت در جهت نیاز امروز جامعه به کارآفرینی و محرکه های اقتصادی حرکت کرده و تلاش دارد تا به سهم خود در راستای بهره برداری و تجاری سازی از دانش گام بردارد. مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت مستمر از هسته‌ها و واحدهای فناور تلاش کرده تا با حرکت در مرز دانش و آشنایی دانشجویان و اساتید با زیست بوم فناوری و نوآوری با تاکید بر ظرفیت‌های هر منطقه، فرصت مناسبی را برای کارآفرینان فراهم سازند. در این راستا مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با دعوت از اساتید کارآفرین و مدیران عامل شرکت‌های خلاق و نوپا تلاش نموده در سه ماهه اول سال تحصیلی با برگزاری بیش از ۱۰ کارگاه کسب و کار، چالش فناورانه و TEDx فرصت مناسبی را برای آشنایی دانشجویان و اساتید با ظرفیت‌های و فعالیت‌های نوآورانه فراهم سازد.

وی افزود: با حمایت ریاست و معاونت پژوهش و فناوری واحد، به زودی فضاهای کار اشتراکی و سالن جلسات اختصاصی در مرکز رشد ایجاد می‌شود. این فضاها کمک  می‌کند تا شرایط مناسبی برای پرورش ایده‌ها و تبدیل آن به محصول، با حداقل ریسک و بهترین بازده فراهم گردد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در ادامه افزود: این مرکز با در اختیار داشتن ۲۰۰۰ متر مربع فضای کارگاهی و اداری با ۲۰ محیط مستقل، میزبان ۱۸ هسته و واحد فناور است. در سه ماهه نخست سال تحصیلی جاری با افزایش ۲۰ درصدی در جذب هسته‌ها و واحدهای فناور و ادامه این روند تا پایان سالجاری استقرار بیش از ۳۰ هسته و واحد فناور در مرکز رشد واحد زاهدان دور از ذهن نیست.

حسن‌نیا با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از استقرار ۲ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد واحد زاهدان خبر داد و افزود: با کمک منتورهای مستقر در مرکز رشد واحد زاهدان، مقدمات اخذ مجوز دانش‌بنیان برای حداقل دو شرکت دیگر پیگیری می‌شود.

وی در خصوص حمایت‌های مرکز رشد واحد زاهدان از ایده تا تولید محصول اعلام کرد: با مصوبه شورای مرکز رشد، به منظور پرورش ایده‌هایی که از مرحله داوری گذشته باشند فضاهای اداری رایگان به مدت ۶ ماه تخصیص پیدا می‌کند که این مدت پس از ارسال گزارش عملکرد هسته‌های فناور و در صورت رسیدن به محصول نهایی تا یکسال نیز قابل تمدید است. همچنین با پیگیری‌های انجام شده برای حمایت مالی از شرکت‌ها، مذاکراتی با کارشناسان بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از سطوح کارشناس تا تسهیلگر انجام گرفته است. در این راستا فعالیت‌های فناورانه که به تولید محصول نهایی برپایه علم رسیده و باعث اشتغال گردد، می‌توانند از تسهیلات حمایتی ارزان قیمت بنیاد برکت نیز استفاده نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162816

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =