مشکلی در تأمین ارز واردات خودرو وجود ندارد

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ذخایر ارزی به اندازه کافی وجود دارد، گفت: بانک مرکزی مشکلی در تأمین ارز واردات خودرو ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی صالح‌آبادی بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در محل وزارت اقتصاد، در پاسخ به سؤالی درباره ذخایر ارزی کشور اظهار داشت:‌ در حال حاضر ذخایر ارزی به اندازه کافی وجود دارد و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

بیشتر بخوانید:

قیمت روز خودرو در بازار چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱

وی افزود: در سال جاری 93 هزار میلیارد تومان وام ازدواج و 23 هزار میلیارد تومان وام فرزندآوری توسط شبکه بانکی پرداخت شده است در حالی که سال قبل در طول سال 80 میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شده است و وام فرزندآوری هم وجود نداشته است اما امسال23 هزار میلیارد تومان وام فرزندآوری پرداخت شده است.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین تأکید کرد: تأمین مالی ارز برای واردات خودرو تدارک دیده‌ایم.

* ارائه خدمات شبکه بانکی به همه شهروندان مانند گذشته ادامه دارد

صالح‌آبادی در پاسخ به گفته خبرنگاری مبنی براینکه در شبکه‌های اجتماعی شایعه شده است که خدمات بانکی به زنان بی‌حجاب داده نمی‌شود، گفت:‌ ارائه خدمات شبکه بانکی به همه شهروندان مانند گذشته ادامه دارد.

* شایعه استعفا را تکذیب می‌کنم

وی همچنین در واکنش به سؤال خبرنگاری مبنی براینکه آیا از مقام خود استعفا کرده است؟ عنوان کرد: این شایعه استعفا را به شدت تکذیب می‌کنم.

* دلیل تفاوت‌ نرخ تورم مرکز آمار ایران و بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی در مورد تفاوت نرخ تورم مرکز آمار ایران و بانک مرکزی اظهار داشت: این امر ناشی از تفاوت در دوره زمانی بررسی تورم‌ است  که موجب بروز اختلاف نرخ دو مرکز می‌شود.

صالح‌آبادی گفت: نرخ تورم در ابتدای دولت 50.3 درصد بود که در حال حاضر گرچه این نرخ کاهش یافته اما هنوز مورد قبول دولت نیست و باید بیشتر کاهش پیدا کند.

* شعب بانک‌های قرض‌الحسنه افزایش نمی‌یابد

بنابراین گزارش، رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین در محل برگزاری مراسم، اظهار داشت: بانک‌های قرض‌الحسنه چون ارباب رجوع زیادی دارند بنا نیست شعب آنها افزایش پیدا کند و باید از طریق فناوری‌های دیجیتال خدمات غیر حضوری به مردم ارائه کنند.

رئیس کل بانک مرکزی سیاست بانک مرکزی را تسهیل در وام‌های خرد و وثیقه تسهیلاتی آن دانست و گفت: نسبت مطالبات غیر جاری در بانک‌های قرض‌الحسنه به شدت پایین است. ریسک نکول و سوخت شدن وام‌ها کم است.

صالح‌آبادی افزود: سقف وام‌های خرد در بانک‌های قرض‌الحسنه برای افراد حقیقی از 50 میلیون به 200 میلیون تومان افزایش یافته و برای اشخاص حقوقی به 500 میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: بانک‌ها برای پرداخت وام‌های خرد به مردم از 14 نوع وثیقه مانند چک، سفته، سهام وثیقه و حتی سیم‌کارت موبایل استفاده می‌کنند و انتظار می‌رود با اعتبارسنجی به جای وثیقه‌گذاری دسترسی مردم به وام‌های خرد آسان‌تر شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: رشد ترازنامه در بانک‌های قرض‌الحسنه تا 5 درصد است در حالی که این رقم در سایر بانک‌ها 1.5 تا 2 درصد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =