پیام تبریک طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز دانشجو

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، روز دانشجو را به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در متن پیام دکتر طهرانچی آمده است:

«بسمه تعالی

با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبرخاتم (ص) و اهل بیت ‏کرامش ‏که چراغ راه بشریت‌‏اند

۱۶ آذر یادآور آگاهی، پویایی و استقلال طلبی جوانانی است که برابر استبداد و استعمار به پاخاستند و نقطه عطفی را در تاریخ اجتماعی و سیاسی کشور رقم زدند، ۱۶ آذر به واقع نماد فرهنگ دانشگاهی ایران اسلامی است. نام و یاد شهیدان گرانقدر این روز را گرامی می دارم.

روز دانشجو، حاصل آرمانگرایی و مسئولیت‏پذیری جوانانی است که حق تعیین سرنوشت را در یک مقطع تاریخی مهم معنا کردند و به پشتوانه روشنگری و حق‏طلبی امام راحل علیه رژیم پهلوی، نقش موثری را در شکوفایی نهضت انقلاب اسلامی در بدنه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه ایفا کردند.

بی‏‌شک، تحصیل و رفتارسازی اجتماعی، دو دستاورد دانشگاه به شمار می‌آید که در تعلیم، تربیت و ساخت هویت اجتماعی اثربخش است و از این جهت فرهنگ‌سازی و توسعه علمی، دو بعد اصلی کارکرد دانشگاه است که پیامدهای این نهاد علمی-فرهنگی در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فناوری شکوفا می‌شود.  

محیط دانشگاه با توجه به خصوصیات ذاتی آن باید موجب ارتقاء دانش، بینش و نگرش دانشجویان و به تبع آن رشد جامعه شود، به طوری که دانشجو در کنار آموزشهای تخصصی، آموزش مهارتی و اجتماعی را نیز دریافت کند. بی‌تردید آموزش مهارت‌های اجتماعی می‌تواند مطالبه‏‌گری و آرمانگرایی به عنوان دو خصیصه جوانان و دانشجویان را در مسیر صحیح و کارآمدی قرار دهد که نتیجه آن مسئولیت‌پذیری و نقش پذیری در جامعه است.

به بیان دیگر، دانشگاه باید به عنوان نهادی الگوساز در تربیت اجتماعی و ارتقای ابعاد اخلاقی، معنوی و هویتی جامعه دیده شود و در این بستر است که علم و فرهنگ در هم آمیخته می شود و رشد و توسعه یک جامعه را فراهم می کند.  

مایه مباهات است که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی مردمی، دارای کارکرد علمی، فرهنگی و اجتماعی است که به دنبال تحقق محیطی امیدآفرین، اشتغال زا و برنامه محور برای جوانان است تا از سرمایه های انسانی جامعه به بهترین شکل ممکن بهره گیرد که این مهم با اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه عملیاتی می شود.  

امیدوارم دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای این سند، به نیازهای جامعه و مسائل موجود پاسخ دهد و از طرفی زمینه رشد، تعالی و حمایت از جوانان، نخبگان و فرهیختگان را به خوبی فراهم کند که این سرمایه‌ها، آینده‌سازان کشورمان خواهند بود.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، ۱۶ آذر و روز دانشجو را به همه دانشجویان کشور و به ویژه دانشجویان عزیز دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می‏گویم و از آنان می‏خواهم با شور جوانی و هدفمند در مسیر توسعه علمی کشور حرکت کنند.

از خداوند متعال عزت، تندرستی و کامیابی همه را خواستارم.          

محمدمهدی طهرانچی

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی»

انتهای پیام

کد خبر: 1162860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =