رشد ۵۷ درصدی مشتریان بیمه

شرکت‌های بیمه در هشت ماهه سال جاری ۱۰۹.۸ هزار میلیارد تومان بیمه نامه صادر و ۵۳.۹ هزار میلیارد تومان نیز خسارت پرداخت کرده‌اند که بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بررسی تازه‌ترین گزارش بیمه مرکزی از عملکرد صنعت بیمه در هشت ماهه سال جاری نشان می‌دهد که حق بیمه تولیدی یعنی بیمه‌نامه‌هایی که در این دوره صادر شده معادل ۱۰۹.۸ هزار میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با سال قبل از آن ۵۷.۸ درصد افزایش دارد.

این در حالی است که ۳۲ درصد از پرتفوی حق‌بیمه تولیدی در بازار بیمه طی این مدت به رشته بیمه شخص ثالث و مازاد، ۲۹.۸ درصد به بیمه شخص ثالث و مازاد و ۳۱ درصد به بیمه درمان تعلق دارد.

در هشت ماهه اول سال ۱۴۰۱، سهم بخش غیردولتی از حق بیمه تولیدی و از خسارت پرداختی صنعت بیمه به ترتیب ۷۵ و ۷۲.۷ درصد است.

وضعیت پرداخت خسارت در صنعت بیمه

در رابطه با وضعیت بیمه‌ها از نظر پرداخت خسارت در هشت ماهه سال جاری نیز شرکت‌های بیمه در مجموع حدود ۵۳.۹ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل ۵۵.۳ درصد رشد داشته است.

البته، ۳۹.۸ درصد از خسارت پرداختی در بازار بیمه طی این مدت به رشته بیمه درمان، ۳۰.۱۰ درصد به بیمه شخص ثالث و مازاد و ۹.۱۷ درصد به بیمه زندگی (عمر) مربوط می‌شود.

در این زمینه، نسبت خسارت بازار بیمه با ۰.۸ واحد کاهش در مقایسه با هشت ماهه نخست سال قبل به ۴۹.۱ درصد رسید که فقط نسبت خسارت چهار رشته‌ بدنه اتومبیل، درمان، کشتی و حوادث راننده  (به ترتیب با ۷۳.۲، ۶۳، ۵۶.۹ و ۵۲.۶ درصد) بالاتر از سطح بازار بیمه است.

تعداد بیمه‌نامه صادر شده در هشت ماهه امسال

علاوه بر این، در هشت ماهه امسال ۴۵.۳ میلیون بیمه‌نامه صادر و حدود ۴۷.۴ میلیون فقره خسارت پرداخت شده که نسبت به هشت ماهه نخست سال قبل، به ترتیب ۲.۲ و ۳۶.۱ درصد رشد داشته است.

رشد ۲.۲ درصدی تعداد بیمه نامه‌های صادره در بازار به طور عمده به واسطه رشد این تعداد در دو رشته شخص ثالث-مازاد و حوادث راننده به ترتیب با ۴.۶ و ۴.۸ درصد رشد و هر یک با سهم حدوداً ۳۵ درصدی از کل تعداد بیمه نامه‌های صادره بوده است.

همچنین، افزایش ۳۶.۱ درصدی تعداد موارد خسارت پرداختی بازار، بیشتر به دلیل رشد ۳۷.۴ درصدی این تعداد در بیمه درمان با سهم عمده (۹۵ درصد) از تعداد خسارت‌های پرداختی بازار بیمه بوده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1163213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =