شبکه سرمایه‌گذاران پارک علم و فناوری راه‌اندازی می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از راه‌اندازی شبکه سرمایه‌گذاران پارک علم و فناوری با هدف ایجاد ارتباط بین سرمایه گذار و سرمایه پذیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش ۲۲ آذرماه ۱۴۰۱ برگزار شد، اظهار کرد: پارک علم و فناوری نخستین پارک علم و فناوری کشور است. مقام معظم رهبری امسال را به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری کردند. ریاست دانشگاه تهران هم وظیفه این دانشگاه را جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی نامیدند.

وی افزود: یکی از ارکان اصلی دانشگاه تهران برای تحقق شعار سال، پارک علم و فناوری است. توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری یکی از اقدامات در دست انجام در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است. ریل‌گذاری برای تحقق این امر اتفاق افتاده است. دو پردیس علم و فناوری در یکسال گذشته به همت دانشگاه تهران تاسیس شد. یکی پردیس علم فناوری چمران در اشتهارد و دیگری علیمحمدی در میدان بهمن. برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان اقداماتی انجام شده است.

اسدی گفت: سیاست دانشگاه حمایت از ایده‌ها و  هسته‌های فناور است. دانشجو نباید به حال خود رها شود. باید از دانشجویان و ایده‌های آن‌ها استفاده شود. ۹ شعبه به ۱۶ شعبه پارک در سطح دانشگاه تهران افزایش یافت. در این مسیر سازمان‌هایی مانند سازمان فنی و حرفه‌ای کمک بسیاری به دانشگاه تهران کردند. ساماندهی مطلوبی قرار گرفته و بخشی از زمین‌های دانشگاه در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شبکه سرمایه‌گذاران پارک علم و فناوری در حال انجام است. هدف ما ایجاد ارتباط بین سرمایه گذار و سرمایه پذیر است. اداره تجاری‌سازی مشاوره‌های لازم در زمینه حقوق، حقوق کسب و کار و بیمه را ارائه می‌دهد. پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قصد دارد به هاب پارک‌های علم وفناوری کشور تبدیل شود.

وی تاکید کرد: در این راستا، پیگیر عقد تفاهم نامه بین وزارت علوم، معاونت علم و فناوری ریاست جمهور و شهرداری تهران هستیم. دیپلماسی علمی یکی از اهداف جدی این پارک علم و فناوری تهران است. سفیر ونزوئلا به ایران خواهد آمد که گامی در جهت برقراری این ارتباط با جهان خواهد بود. همچنین رایزنی هم روسیه در حال انجام است.

اسدی خاطرنشان کرد: توسعه مناطق آزاد یکی دیگر از اهداف ماست. ایجاد مرکز ترویج و توسعه کارآفرینی یکی دیکر از اقدامات است. همچنین ایجاد دبیرخانه فناوری و نوآوری یونسکو در پارک علم و فناوری در دست اقدام است. در حال صدور احکام شورای سیاستگذاری این دبیرخانه هستیم. نخستین جایزه علم و فناوری یونسکو در ایران، سال آینده اعطا خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار کرد: یارانه تجاری سازی هم در حال انجام است. پارک علم و فناوری دانشگاه تهران های پارک‌های علم و فناوری کشور خواهد بود. صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران هم از دیگر اقدامات پارک علم و فناوری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1163446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =