صنعت و هیات دولت برای ارتباط با دانشگاه وارد عمل شوند/ لزوم متقاعد کردن سازمان‌ها برای تعامل بیشتر با جامعه علمی

معاون پژوهش و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: ارتباط دانشگاه با صنعت فقط از طریق ارتباط یک سویه از سوی دانشگاه کارساز نیست و باید صنعت و هیات دولت همکاری کرده و اولویت‌های پژوهشی در راستای نیاز جامعه و هم افزا با دانشگاه باشند.

محمد جواد کیانی، معاون پژوهش و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز  با بیان اینکه بر اساس طرح آمایش سرزمین فعالیت‌ها در راستای ارتقای قابلیت‌های استانی است، گفت: در دو سال اخیر بعد از اینکه سیاست کلی دانشگاه آزاد اسلامی به سمت فناوری حرکت کرده و با توجه به شعار سال و منویات مقام معظم رهبری از فناورهای متعدد حمایت شده است. یکی از ظرفیت‌های واحد یاسوج فعالیت پردیس است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه میزان دانشجو کاهش یافت آموزشی مورد توجه قرار نگرفت و  پردیس دانشگاهی با مساحت ۴۰ هکتار بلااستفاده مانده بود. در این فضا فناورها مستقر شد و حمایت های مناسب اعمال شده است. در استان چهارمحال بختیاری ظرفیت‌های متعدد در زمینه گیاهان دارویی وجود داشته و در زمینه کشت گیاهان داروی، فرآوری گیاهان دارویی و استفاده در گیاهان دارویی مورد توجه قرار گرفته است.

توربین‌های ساخت پژوهشگران دانشگاه آزاد به صنعت راه یافت

کیانی افزود: واحد یاسوج در راستای پنل‌های خورشیدی، محافظ‌های الکترونیکی با قمیت کمتر تولید شده و در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر توربین‌های آبی، بادی، نیروگاه خورشیدی ساخته شده است. در حوزه صنعت این اقدامات ورود کرده است. متاسفانه در کشور ما  ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه جانیافتاده است. دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ارتباط با صنعت پیشرو بوده و  در زمینه ارتباط و هم افزایی و شرکت‌های دولتی و غیردولتی نیروگاه بادی با استفاده از توربین‌ها نیروگاه دراستان داشته  باشیم و با اخذ مجوز از وزارت صنعت و معدن  قراردادها در بخش دولتی منعقد می‌شود.

وی درباره کارایی طرح‌های پایش و پویش در ارتقای کارایی دانشجویان تاکید کرد: دانشگاه تا چند سال اخیر با جامعه و صنعت ارتباط نداشت و اگر مثلث دانشگاه، جامعه و صنعت را بتوان به شکل مناسب ادا کرد، طبیعتا بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج  ادامه داد: اینکه دانشگاه صرفا به تولید علم بپردازد و تولیدات هم در راستای حل مساله نباشد ارزشمند نیست. در وضعیت کنونی در سامانه پژوهشیاری طرح پایش دیده شده و با توجه به اولویت‌های پژوهشی در استان و کشور موضوعات پایان نامه و ظرفیت اساتید  در این راستا تعریف شده و امتیازات مناسب  لحاظ شده است.

به گفته معاون پژوهش و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج ارتباط دانشگاه با صنعت فقط از طریق ارتباط یک سویه از سوی دانشگاه کارساز نیست بلکه باید صنعت و هیات دولت در این زمینه همکاری کرده و اولویت‌های پژوهشی در راستای نیاز جامعه و هم افزایی با دانشگاه به پیش ببرند. همچنین اینکه از ادارات دولتی نیازها پرسیده شود کاری از پیش نمی‌رود بلکه باید اهرم فشار برای تعامل با دانشگاه برای آنها اعمال شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1163461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =