بیش از یک چهارم صهیونیست‌ها زیر خط فقر

یک مرکز غیردولتی صهیونیستی طی گزارشی، از وضعیت اقتصادی نابسامان بیش از یک چهارم خانوارهای صهیونیست پرده برداشت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز از رسانه‌های فلسطین، سازمان غیر دولتی موسوم به "Latet" در این باره فاش کرد که دو میلیون و ۶۰۰ هزار صهیونیست دچار فقر هستند که بیش از یک میلیون نفر از آنها کودک هستند.

برپایه این گزارش، ۸۳۰ هزار خانواده (۲۷.۷ درصد) در سال ۲۰۲۲ در مضیقه مالی قرار گرفته‌اند و این درحالی است که قبل از بحران کرونا، ۶۹۰ هزار خانواده (۲۴.۱ درصد) با این مشکل مواجه بودند و این اتفاق به معنای افزایش ۱۳۱ هزار خانواده صهیونیست به تعداد مذکور است.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپا همکاری با رژیم صهیونیستی را متوقف کرد

در این گزارش آمده است که یک پنجم خانواده‌های صهیونیست (۲۰.۱ درصد) نزدیک به خط فقر هستند و این رقم قبل از بحران کرونا تنها ۱۴ درصد بود.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که حدود ۶۸۰ هزار خانواده (۲۱.۱ درصد) در سرزمین‌های اشغالی از امنیت غذایی برخوردار نیستند که از این تعداد ۳۱۲ هزار خانواده (۹.۷ درصد) از ناامنی کامل غذایی رنج می‌برند.

سازمان "لاتت" همچنین فاش کرد؛ به دلیل همین شرایط حدود یک میلیون کودک (۴/۳۴ درصد) در وضعیت ناامنی غذایی قرار دارند.

پیشتر روزنامه اقتصادی دمارکر در یادداشتی انتقادی اعلام کرد، مسئله مقابله با هزینه‌های سرسام آور معیشت در اسرائیل به شعاری توخالی برای سیاستمداران اسرائیل تبدیل شده است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی، با وجود آن که نظر سنجی‌ها نشان می‌دهند این مسئله اهمیت بسیار زیادی برای رای دهندگان اسرائیلی دارد اما احزاب سنتی هیچ توجهی به هزینه‌های سرسام آور معیشت نداشته یا حداقل آن را در راس اولویت‌های خود قرار نمی‌دهند.

برپایه این گزارش، با وجود آن که جامعه رژیم صهیونیستی امروز تاکید می‌کند که هزینه‌های سرسام آور معیشتی در این رژیم آنها را به شدت در تنگنا قرار داده اما سیاستمداران عملا راهکاری برای برون رفت از این مشکل ندارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1163551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =