ورود ۸ خودروی جدید سایپا به بازار در سال آینده

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در سال آینده برای اولین بار ۸ خودروی جدید سایپا شامل ۳ محصول تجاری و ۵ محصول سواری به بازار عرضه خواهند شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدعلی تیموری با اشاره به روند فعلی تولید در سایپا گفت: در حال حاضر تولید این گروه خودروساز به ۲ هزار دستگاه در روز رسیده و حال اینکه در گذشته تیراژ تولید در حدود هزار و ۱۰۰ دستگاه بود.

او با بیان اینکه در صورتی که محصولات در بورس کالا عرضه شود برای شرکت‌های تولید کننده سود بهتری حاصل می‌شود گفت: در سال گذشته از فروش محصولات گروه سایپا ۳۵ هزار میلیارد تومان حاصل شد و امسال تا کنون نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد محقق شده که این افزایش ناشی از تغییر نرخ و مبلغ خودرو نبوده چراکه افزایش قیمت محصول از سال گذشته تا کنون انجام نشده است.

مدیرعامل گروه سایپا تاکید کرد: این افزایش حاصل شده به دلیل افزایش تیراژ و تنوع محصولاتی است که در سایپا تولید و عرضه شده و امیدواریم با همین روند تا پایان سال میزان فروش سایپا به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برسد و برنامه سال آینده این گروه خودروساز بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تعریف شده است.

او گفت: تحقق این برنامه‌ها بدون حضور و حمایت سیستم بانکی امکان پذیر نیست و سرمایه درگردش و همچنین توسعه سبد محصولات که سایپا نیاز دارد از طریق سیستم بانکی و بانک پارسیان تامین خواهد شد.

تیموری تصریح کرد: محصولات گروه خودرو سازی سایپا اقتصادی و به روز است و تمامی استانداردهای ۸۵ گانه را پاس می‌کند و در سال آینده برای اولین بار ۸ محصول جدید که ۳ محصول تجاری و ۵ محصول سواری است به بازار عرضه خواهد شد که به نوعی رکوردی خاص در عرضه محصولات جدید به بازار است.

او گفت: سال گذشته ۳۹۰ هزار خودرو در سایپا تولید شد و امسال با وجود مشکلات تولید گروه سایپا به ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید و با تکمیل ۵۰ هزار خودروهای ناقص در کف پارکینگ، تولید مجموع سایپا ۵۵۰ هزار دستگاه خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1163724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =