اعتراض دانشجویان چینی به محدودیت‌های شدید کرونایی/ چشم‌بادامی‌ها خواستار کناره‌گیری رئیس دانشگاه شدند

محدودیت‌های شدید کرونایی در چین منجر به اعتراض دانشجویان در بیش از ۱۰۰ دانشگاه این کشور شد؛ به طوری که در برخی دانشگاه‌ها، دانشجویان خواستار کناره‌گیری رئیس دانشگاه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، قرنطینه‌های کرونایی صدای دانشجویان چینی را درآورد. با وجود این که مدیریت دانشگاه تلاش‌هایی برای رفع نارضایتی‌های دانشجویان داشته‌اند، بیش از ۱۰۰ دانشگاه و بسیاری از شهرهای چین اخیرا به دلیل قوانین سختگیرانه مقابله با کرونا درگیر اعتراضاتی شده‌اند.

اقدامات سختگیرانه دولت برای پیشگیری از شیوع کرونا منجر به بروز فاجعه شد. آتش‌سوزی مرگباری در یک آپارتمان اتفاق افتاد؛ اما ساکنان ساختمان به دلیل محدودیت‌های کرونایی نتوانستند از ساختمان خارج شوند.

همچنین اعتراضات به صورت مجازی در رسانه‌های اجتماعی هم ادامه یافته است. دانشجویان از نحوه رسیدگی مسئولان دانشگاه به شکایات دانشجویان در مورد محدودیت‌های کرونا ناراضی هستند. برای مثال دانشجویان دانشگاه ووهان خواستار ارائه اطلاعاتی شفاف از مدیریت دانشگاه شدند.

اعتراضات دانشجویان به لغو برخی قوانین سختگیرانه دولت برای پیشگیری از کرونا منجر شد. این قوانین شامل اجبار مردم به اردوگاه‌های قرنطینه جمعی و کاهش آزمایشات است.

کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرده است که قرنطینه‌ها در آینده هدفمندتر خواهند شد؛ به این معنا که ساختمان‌ها یا واحدها به جای محله‌ها مورد هدف قرار خواهند گرفت. به گفته این کمیسیون در صورتی که مورد تا پنج روز مورد جدیدی از بیماری در مناطق قرنطینه شده پیدا نشود، آن منطقه باید از قرنطینه خارج شود.

کمیسیون ملی بهداشت چین: «بستن تصادفی» مدارس و دانشگاه‌ها ممنوع است

این کمیسیون پیش‌تر به واکنش‌های شدید مدیران دانشگاهی هشدار داده و «بستن تصادفی» مدارس و دانشگاه‌ها را ممنوع کرد. همچنین به مدیران دانشگاهی دستور داد تا نارضایتی دانشجویان را حل و فصل کنند؛ اما دانشجویان باز هم در رسانه‌های اجتماعی از نداشتن ارتباط با مسئولان دانشگاه شکایت دارند.

برای مثال دانشجویان دانشگاه فناوری نانجینگ پنجم دسامبر در اعتراض به قرنطینه پنج روزه دانشگاه تجمع کردند. این قرنطینه به دلیل شناسایی یک مورد بیمار کرونایی اتفاق افتاد و دانشجویان را نگران کرد که نتوانند برای تعطیلات زمستانی به خانه‌هایشان بازگردند.

فیلم‌هایی ویدئویی هم در اینترنت منتشر شده است که نشان می‌دهد دانشجویان در محوطه دانشگاه تجمع کرده، شعار می‌دهند و خواستار کناره‌گیری رهبران دانشگاه هستند. برخی کاربران اینترنت می‌گویند که این فیلم‌ها حاوی تصاویری از ورود خودرو پلیس به دانشگاه است. البته خشونت آشکاری رخ نداده است و پس از موافقت مقامات دانشگاه برای جمع‌آوری درخواست‌های کتبی دانشجویان، این افراد متفرق شدند. یکی از دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی گفت: دانشگاه پس از این حادثه، امتحانات را به تعویق انداخت. همچنین اجازه بازگشت دانشجویان به شهرهای‌شان را داد.

یکی دیگر از اعتراضات دانشجویان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی هفی بود. وقتی که دانشگاه اعلام کرد که ترم یک هفته زودتر به پایان می‌رسد، دانشجویان اعتراض کردند. دانشجویان نگران بودند که نتوانند دروس خود را به موقع تمام کنند. به همین دلیل، خواستار گفت‌وگو با رئیس دانشگاه شدند؛ اما دانشگاه این خواسته را رد کرد و اعتراضات گسترده‌ای آغاز شد.

دانشجویان دانشگاه صنعتی آنهویی هم پس از شناسایی یک مورد مثبت از ابتلا به کرونا که منجر به قرنطینه بدون هشدار قبلی شد، تظاهرات کرده و شعارهایی علیه رئیس دانشگاه سر دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1163879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =