سوئیس به تحریم‌های اتحادیه اروپا برعلیه روسیه پیوست

شورای فدرال سوئیس روز جمعه اعلام کرد که سوئیس تحریم‌های گسترده ضد روسیه را مطابق با آخرین اقدامات اتحادیه اروپا تصویب کرده است.

به گزارش ایلنا از راشاتودی، شورای فدرال سوئیس روز جمعه اعلام کرد که سوئیس تحریم‌های گسترده ضد روسیه را مطابق با آخرین اقدامات اتحادیه اروپا تصویب کرده است.

این اعلامیه اندکی پس از تصویب نهمین بسته تحریمی شورای اروپا در مورد عملیات نظامی مسکو در اوکراین منتشر شد. اقدامات جدید شامل کنترل صادرات و محدودیت بر کالاها و فناوری با استفاده دوگانه و کالاها و فناوری‌هایی است که می‌توانند در بخش دفاعی و امنیتی استفاده شوند.

بیشتر بخوانید

آخرین تحولات اوکراین / درخواست دوباره زلنسکی از اروپا برای افزایش تسلیحات ارسالی به کی‌یف

این مجازات‌های گسترش یافته همچنین شامل فهرست سیاه ۱۶۸ شرکت روسی، ممنوعیت صادرات کالاها و فناوری‌های مربوط به بخش‌های هوانوردی و فضایی، مسدود کردن دارایی‌ها در دو بانک دیگر است.

 دولت سوئیس تاکید کرد که بروکسل با اعمال تحریم‌های جدید در رابطه با محدودیت قیمت نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه موافقت کرده است.

در این بیانیه آمده است : این امر ممنوعیت حمل چنین محصولاتی را که بالاتر از سقف قیمت فروخته می‌شوند به خدمات تجارت و کارگزاری گسترش می‌دهد.

در اوایل ماه جاری، اتحادیه اروپا، کشورهای G۷، استرالیا و نروژ سقف قیمتی ۶۰ دلاری در هر بشکه نفت دریایی روسیه را معرفی کردند و شرکت‌های غربی ارائه دهنده بیمه و سایر خدمات را مجبور کرد تا از نفتکش‌های بارگیری شده با نفت روسیه دوری کنند، مگر اینکه محموله خریداری در قیمت تعیین شده یا کمتر از آن شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1163889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =