بانک مرکزی: در تأمین ارز مشکلی نداریم

بانک مرکزی اعلام‌کرد: در هفته‌های اخیر بازار ارز به‌طور عمده متاثر از انتشار برخی اخبار و شایعات غیرواقعی با نوساناتی مواجه شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بانک مرکزی در پاسخ به گزارش روزنامه «اعتماد» با عنوان «سقوط ۲۲ درصدی ارزش ریال در ۹۰ روز/ قیمت دلار می‌تازد»، در جوابیه‌ای اعلام‌کرد: در هفته‌های اخیر بازار ارز به‌طور عمده متاثر از انتشار برخی اخبار و شایعات که با واقعیت‌های اقتصادی کشور به ‌طور خاص عوامل بنیادین اقتصادی کشور نظیر تحولات مثبت بخش خارجی اقتصاد همخوانی ندارد، با نوساناتی مواجه شد.

بیشتر بخوانید

آغاز نرخ توافقی دلار در کانال ۳۶ هزار تومان 

عمده این نوسانات در بازارهایی ملاحظه می‌شود که سهم اندکی در تامین ارز نیازهای وارداتی کشور دارند. انتظار می‌رود نوسانات مذکور به واسطه بالا بودن جریان‌های عرضه ارز در اقتصاد به شرایط متعادل بازگردد. درباره انتشار اوراق ارزی نیز لازم به ذکر است که عملکرد فروش اوراق ارزی سازگار با اهداف ترسیم شده در این خصوص تحقق یافته است.

درباره اظهارات رییس‌کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه کالاهایی در بنادر و مبادی گمرکی وجود دارند که ارز آنها موجود بوده اما به دلیل عدم پرداخت ریال هنوز تامین ارز انجام نشده و ترخیص انجام نشده، مبهم تلقی شده است. در این ارتباط لازم به اشاره است همان‌طور که در سخنان رییس کل بانک مرکزی اشاره شده، در حال حاضر بانک مرکزی درخصوص تامین ارز واردات انواع کالا و خدمات درچارچوب سیاست‌های ارزی و تجاری کشور مشکل و محدودیتی ندارد و رسوب کالا در بنادر می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1163958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =