اختراع دستگاه هوشمند تصفیه آب و پساب

دانشجوی کارآفرین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز از اختراع دستگاه هوشمند تصفیه آب و پساب با استفاده از فناوری نانوتکنولوژی خبر داد.

امید محمودی کارآفرین و دانشجوی دکتری مهندسی شیمی و مدیرعامل شرکت دانش بنیان فاتح شیمی ستاره پارس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: دستگاه هوشمند تصفیه آب و پساب با قابلیت مانیتورینگ آنلاین با تلاش خود و با همکاری جمعی از متخصصان توانمند دانشگاهی در مرکز رشد دانشگاه آزاد شیراز طراحی و ساخته شده است. 

وی درباره چگونگی نحوه عملکرد این فناوری گفت: تصفیه تمامی یونهای موجود در آب توسط جریان الکتریسیته (الکترولیز) و اشعه UVC مهمترین بخش عملکردی این دستگاه مهم است.

به گفته محمودی، این دستگاه بر مبنای نانو تکنولوژی طراحی و ساخته شده است.

دانشجوی فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز بیان کرد: در حال ثبت اختراع این محصول هستیم و مراحل آن را طی کرده و در مراحل پایانی هستیم  و تا آینده نزدیک نیز گواهی رسمی ثبت اختراع آن را نیز دریافت خواهیم کرد .

این دانشجوی کارآفرین و مخترع دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون کاربرد صنعتی این فناوری خاطر نشان کرد: برای تصفیه آب و پساب در تمامی صنایع مانند پالایشگاه، پتروشیمی، صنایع فولاد، شهرک های صنعتی و ... کاربرد فراوان دارد. این فناوری می تواند یکی از مولفههای مهم هر صنعت در حفظ محیط زیست باشد و از این رو باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. برای اولین بار در دنیا همچین تکنیکی بکار رفته و این محصول فناورانه  طراحی شده است .

امید محمودی گفت: برای تولید این محصول همواره نیازمند سرمایهگذاری جهت تولید انبوه و تولید در مقیاس صنعتی هستیم و همچنین یکی از مهمترین چالشهای پیش روی خود را بازاریابی جهت فروش گسترده این محصول بیان کرد .

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فاتح شیمی ستاره پارس در خصوص بومی سازی این محصول افزود: این محصول فناورانه تا حدود ۹۰ درصد کاملا ساخت داخل بوده و تنها برخی از قطعات الکترونیکی آن وارداتی هستند اما تکنولوژی به کار گرفته شده در مراحل طراحی و ساخت این محصول و عملکرد آن کاملا بومی می باشد .

او تصریح کرد: در صورت تولید انبوه، این شرکت میتواند به صورت مستقیم برای بیش از ۱۰ نفر اشتغال پایدار و برای بیش از ۵۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کند .


در ادامه این دانشجوی دکتری مهندسی شیمی و کارآفرین در پاسخ به این که چه کشورهایی رقبای اصلی این فناوری هستند تشریح کرد: کشورهای آمریکا، کره جنوبی، هند و اسپانیا پیشرو در صنعت تصفیه آب و پساب هستند اما استفاده از این روش با توجه به این دستگاه برای اولین بار خواهد بود، در این زمینه رقیبی نخواهیم داشت.

وی همچنین تاکید کرد با توجه به جدید بودن این روش و دستگاه نیاز صنعت برآورده خواهد شد و لازم به خرید دیگر محصولات و مخصوصا غشاهای خاص نیست و به همین نسبت از خروج ارز جلوگیری خواهد شد .

در پایان امید محمودی در باره نقش حمایتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت با توجه به اینکه این شرکت دانش بنیان نوپا در مرکز رشد دانشگاه آزاد شیراز قرار دارد از ابتدای استقرار شرکت از حمایت های معنوی دانشگاه بهرهمند بوده و با گسترش فعالیت شرکت حمایتها نیز بیشتر شده است.


خبرنگار: آرش جوابی 

انتهای پیام/

کد خبر: 1164038

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =