تولید تخم مرغ رکورد زد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: در آذرماه تولید تخم مرغ به ۱۱۰ هزار تن می رسد که این میزان تولید در ۱۵ سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حمیدرضا کاشانی از کاهش ۳ تا ۴ هزارتومانی هر شانه تخم مرغ درب مرغداری خبر داد و گفت: اکنون قیمت هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان معادل شانه ای ۷۶ هزار تومان است.

او قیمت هرشانه ۱.۹۰۰ گرمی فله در خرده فروشی را ۹۰ هزار تومان و تخم مرغ بسته بندی ۹۵ هزار تومان اعلام کرد.

کاشانی می‌گوید: گرچه قیمت هرکیلو تخم مرغ برای مقطعی درب مرغداری به ۴۰ هزار تومان رسید، اما مجدد بدلیل مازاد کاهش یافت.این درحالی است که قیمت برخی اقلام مصرفی وارداتی به سبب نوسان ارز در ۱۰ روز گذشته ۵۰ تا ۷۰ درصد رشد داشته است که براین اساس قیمت فعلی تخم مرغ با نرخ تمام شده ۱۰ تا ۱۵ درصد اختلاف دارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ آذر به ۱۱۰ هزارتن برسد که این‌ حجم تولید در ۱۵ سال اخیر بی سابقه بوده است.

او درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۲۵ هزارتن تخم مرغ با یارانه پرداختی از جیب مرغدار صادر شده است که با وجود شرایط تولید ۴۰ تا ۴۵ هزارتن دیگر تا پایان سال باید صادر شود.

کاشانی گفت: اکنون وزارت جهاد در بخش صادرات با تغییر شیوه نامه محدودیت ایجاد کرده است که با استمرار این روند صادرات کمتر از ۴۰ تا ۴۵ هزارتن تا پایان سال خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1164094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =