وزیر کشور: اقتصاد پنهان تبعات زیادی دارد

وزیر کشور با بیان اینکه اقتصاد پنهان تبعات زیادی دارد گفت: این اقتصاد باعث تخریب های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی می شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمد وحیدی وزیر کشور در همایش علمی پژوهشی اقتصاد پنهان گفت: اقتصاد پنهان علاوه بر اقتصاد آثار مخرب اجتماعی و سیاسی دارد، اقتصاد پنهان شکل‌های مختلفی دارد، گاهی کالا غیرقانونی است، گاهی خرید و فروش غیر قانونی است و گاه مشکلات دیگری دارد، وقتی درباره اقتصاد پنهان صحبت می‌کنیم از عدم شفافیت اقتصادی حرف می زنیم.

بیشتر بخوانید

رئیسی: یکی از راه‌های خنثی کردن فشار استکبار گسترش همکاری بین کشورهای همسو است

وحیدی افزود: هر میزانی که شفافیت اقتصادی وجود نداشته باشد اقتصاد پنهان شدت بیشتری می‌گیرد، نظام مالیاتی بهم ریخته، تبادلات سالم اقتصادی و واردات و صادرات کاهش می‌یابد، نظام آماری بهم می‌ریزد، تولید کننده ضرر می‌کند.

وزیر کشور ادامه داد: تولید قلب اقتصاد بوده و اقتصاد پنهان ضد تولید و به نوعی ضد اقتصاد است. اقتصاد پنهان فساد اداری را ایجاد و توسعه می‌دهد و در کنار آن اعتماد به نظام اداری به شدت کاهش می‌یابد و از این طریق سرمایه اجتماعی را از بین می‌برد و مشکلات فرهنگی، اجتماعی ایجاد می‌کند. این اقتصاد طرفدارانی را ایجاد می‌کند که این گروه به مافیا تبدیل می‌شوند.

وحیدی در ادامه گفت: برخورد با اقتصاد پنهان باید چند وجهی بوده تا بتوان ریشه‌های آن را از بین برد، باید با سیستم سازی و شبکه‌های دانش بنیان و توسعه شبکه‌های یکپارچه اقتصاد زیر زمینی را کشف و با آن برخورد کرد، اخیراً در وزارت اقتصاد توجه ویژه ای به سیستم سازی شده است، شبکه بانکی با هوشمند شدن می‌تواند به صورت حداکثری با اقتصاد زیرزمینی مقابله کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1164294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =