فاطمی امین: وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبود است

وزیر صمت گفت: تمامی اعداد کلان گویای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است البته روی مردم فشار وجود دارد و اصل ماجرا اینجاست که ۴ سال است تورم با نرخ بالا داریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید رضا فاطمی امین در یک گفت و گوی تلویزیونی با بیان اینکه صادرات صنعتی کشور نیز در هشت ماه امسال ۱۷ درصد رشد داشت، اظهار کرد: رشد بخش صنعت در سال‌های ۹۷ و ۹۸ منفی، در سال ۹۹ حدود ۹ دهم درصد و در سال ۱۴۰۰ معادل ۳ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید:

فاطمی امین: هیچ مانعی برای واردات خودرو وجود ندارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شش ماه نخست امسال بخش صنعت کشور رشد ۴.۹ درصدی داشته که از سال ۹۷ تاکنون بی سابقه بوده است که نشاندهند روند مثبت تولید است.

وی اضافه کرد: رشد تولید بنگاه‌های بورسی صنعتی و معدنی که ۵۰ درصد از تولید کشور را در اختیار دارند در آبان ماه امسال ۶.۵ درصد بوده و این پنجمین ماه متوالی است که رشد این شرکت‌ها بالای ۵.۸ درصد ثبت می‌شود؛ یعنی تیر ماه امسال رشد این شرکت‌ها ۵.۸ درصد، مرداد ۶.۲ درصد، شهریور ۶.۷ درصد و مهر امسال ۷ درصد بوده که با احتساب رشد ۶.۵ درصدی در آبان امسال، پنجمین ماه متوالی این رشد ثبت می‌شود.

وزیر صمت با بیان اینکه بیش از ۸ میلیون شاغل صنعتی داریم، اظهار کرد: تمامی اعداد کلان گویای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است البته روی مردم فشار وجود دارد و اصل ماجرا اینجاست که ۴ سال است تورم با نرخ بالا داریم.

وی ادامه داد: البته نرخ تورم چه در بخش تولیدکننده و چه در بخش مصرف کننده کاهنده است و از اوج خود در خردادماه که به دلیل اصلاح ارز ترجیحی رخ داد، فاصله گرفته و روند کاهشی به خود گرفته است.

وزیر صمت افزود: ممکن است برای مردم سوال ایجاد شود که اگر وضعیت رو به بهبود است چرا زندگی مردم مشکل دارد؟ باید در جواب بگویم که دلیل این موضوع دوران های ممتد و طولانی نرخ بالای تورم است که قدرت خرید مردم را کاهش داده است.

فاطمی امین گفت: اما خبر خوب اینکه تولید، صادرات و اشتغال در بخش صنعت در حال رشد است که نویدبخش خروج از وضعیت فعلی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1164408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دادا IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      0 0
      وزیر صنعت اقتصاد حودت جطور حوبه انشاالله با 75 حودرو تحویلی به نهایندگان