کاهش ۹۰ درصدی مصرف برق با بکارگیری لامپ‌های هوشمند/ پژوهشگران دانشگاه آزاد به فناوری تشخیص و تثبیت نور محیط دست یافتند

یک پژوهشگر از تولید لامپ‌های هوشمند با کاهش ۹۰ درصدی مصرف برق خبر داد و گفت: دانشگاه به دلیل عدم هماهنگی‌ها وسایل مورد نیاز را از خارج از مجموعه تهیه می‌کند. در حالی که فعالان نیازمند حمایت‌ها در قالب تهیه محصولات مورد نیاز از این شرکت‌ها و در اختیار داشتن فضاهای در خور هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیستم روشنایی هوشمند (Smart Lighting System) به عنوان یکی از ارکان اصلی هوشمند سازی خانه‌ها در سراسر دنیا محبوبیت فراوان به دست آورده است.  لامپ‌های هوشمند نرم‌افزاری دارند که به سایر وسایل خانه و گوشی شما متصل می‌شوند و می‌توانید آنها را حتی از راه دور کنترل کنید. امروزه با تحول بوجود آمده، می‌دانیم که چراغ‌ها می‌توانند کاربردهای فراتر از روشن کردن خانه داشته باشند.

هیربد آقا بابا، پژوهشگر و فعال در سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد البرز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روشنایی نسل سوم هوشمند گفت: روشنایی هوشمند برای اولین بار در ایران طراحی و تولید شده است. این روشنایی در خاورمیانه و کشور نمونه مشابه ندارد. طرز کار این روشنایی هوشمند به این شکل است که چند پروژکتور سوله‌ای در ابعاد ۶۰ در ۶۰  در محیط‌های اداری و خانگی مورد استفاده قرار گرفته و با کنترل از راه دور قابلیت تنظیم نور از فاصله ۳۰ متر دارد.

این پژوهشگر تاکید کرد: در محیط‌های صنعتی هم با ارتفاع ۵ متر قابلیت نصب دارد. شرکت تولید کننده لامپ‌های هوشمند با تولید درایورها در جریان لحظه‌ای با دو آمپر به فعالیت می‌پردازند. این در حالی است که اغلب تولید کنندگان از درایورهای کلیدی استفاده کرده و در ۳۵ آمپر به فعالیت می‌پردازد.

آقا بابا تاکید کرد: این محصول در یک سالن با تفاوت‌های متعدد به فعالیت می‌پردازد. این محصول ۹۰ درصد کاهش مصرف انرژی را  به دنبال دارد. علاوه‌بر آن قابلیت تشخیص نور محیط را داشته و در تثبیت نور محیط موثر است. فعالیت لامپ‌های هوشمند به این شکل است که در صورت وجود نور اضافه همچون نور خورشید یا روشنایی محیط از میزان نور فضا کاسته می‌شود.

 این پژوهشگر با بیان اینکه این محصول در سرای نو آوری دانشگاه تولید و با دانشگاه آزاد اسلامی واحد البرز در حال مشارکت هستیم، تاکید کرد: برای تولید لامپ‌های هوشمند از سوی سرای نوآوری حمایت‌های فراوان انجام شده است. فعالان در این زمینه از ظرفیت قابل قبولی برخوردار و نیازمند حمایت‌ها در قالب تهیه محصولات مورد نیاز از این شرکت‌ها و فضاهای در خور هستند.

به گفته وی برای فعالیت‌های بیش از پیش موانع را شاهد هستیم. برای مثال برخی از  محصولات در دانشگاه وجود داشته یا تولید می‌شود، اما به دلیل عدم هماهنگی‌ها از فضای بیرون دانشگاه  تجهیزات مورد نیاز خریداری می‌شود. باید برای فعالیت بیش از پیش واحدها به هماهنگی بیشتر پرداخت، چون عدم تعامل در بطن دانشگاه مشکلات متعدد را به دنبال داشته است.

آقا بابا تاکید کرد: انتظار همکاری و خریداری محصولات سراهای نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان از سوی دانشگاه را داریم. در حالی که در صورت نیاز دانشگاه وسایل مورد نیاز خود را از بیرون مجموعه تهیه می‌کند!

انتهای  پیام/

کد خبر: 1164839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =