صنایع باید در نمایشگاه‌های پژوهش و فناوری حضور یابند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: انتظار می‌رود صنایع در نمایشگاه‌های پژوهش و فناوری حضور یابند چرا که اولویت فعالیت‌های دانشگاهی رفع نیازهای صنعت و جامعه است.

به گزارش ایسکانیوز بوشهر، سروش حیدری سنگستانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با حضور در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار در بوشهر با تبریک هفته پژوهش و اشاره به اینکه بعد از حدود سه سال وقفه در برپایی این نمایشگاه به دلیل شیوع بیماری کرونا امسال این نمایشگاه برگزار و شاهد گردهمایی دانشگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ هستیم، گفت: برپایی نمایشگاه «دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار» علاوه بر کمک به معرفی محصولات و دستاوردها سبب ایجاد همدلی و وفاق بین مراکز مختلف علمی می‌شود و از موازی کاری جلوگیری می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با ابراز امیدواری به اینکه نمایشگاه در سال‌های آینده با کیفیت بهتری برگزار شود، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نماشگاه غرفه داشت و سعی کرد دستاوردهای خود را با توجه به فضای محدود در معرض نمایش قرار دهد.

حیدری سنگستانی با تأکید بر اینکه حضور صنعت‌گران در این نمایشگاه می تواند راهگشا و برای نسل جوان و دانشگاهی امیدآفرین باشد، عنوان کرد: انتظار می‌رود که صنایع در نمایشگاه های این چنینی حضور یابند چرا که اولویت فعالیت‌های دانشگاهی به منظور رفع نیازهای صنایع و جامعه است. در این نمایشگاه ها فضا برای گفت‌وگو، بحث و عقد قرارداد میسر است.

وی با اشاره به قدمت ۳۶ساله دانشگاه آزاد اسلامی در استان بوشهر بیان کرد: رسالت و هدف مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر رشد و پیشرفت این استان در حوزه‌های مختلف است و همواره اگر کمکی لازم باشد، آماده همکاری با سایر مراکز دانشگاهی و نهادهای دغدغه مند است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امسال در کشور ۴۰ ساله خواهد شد و با تمام توان در راستای رشد و پیشرفت کشور و گام دوم پیش خواهد رفت. تمام امکانات، منابع، تجهیزات و نیروی انسانی این دانشگاه بسیج شده‌اند تا به عنوان بسترساز در حوزه دانش بنیان عمل کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: روزگاری فقط آموزش و پژوهش وظیفه دانشگاه ها بود که دانشگاه آزاد اسلامی در این عرصه خوش درخشید اما امروز است در حوزه کارآفرینی و تولید دانش بنیان نیز عمل کنیم که برنامه های اثرگذاری را تدوین و اجرایی شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1165005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =