پژوهشی که تبدیل به ثروت و سرمایه ملی نشود هدررفت عمر است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: پژوهشی که تبدیل به ثروت و سرمایه ملی نشود در حقیقت هدررفت زمان و سرمایه عمر است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با سروش حیدری سنگستانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، اکبر پورات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر، حجت‌الاسلام سیدمهدی قاضی‌زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، جمعی از معاونان، مدیران، استادان و دانشجویان برگزار و از پژوهشگران برتر در حوزه فنی و مهندسی و علوم انسانی تجلیل شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست با بیان اینکه وقتی در مورد پژوهش صحبت می‌شود باید با توجه به نیازهای جامعه، پژوهش هدفمند، هدفگذاری شود، اظهار کرد: پژوهش تا زمانی که تنها پژوهش بماند و سیکل و مراحل بعدی آن طی نشود، نه‌تنها مزیت محسوب نشده، بلکه عیب نیز خواهد بود، چراکه سرمایه فکری، ذهنی و استعداد بسیار قدرتمند یک یا چند انسان خلّاقی که در راستای آن به کار گرفته شده به مرحله‌ای نرسیده که برای جامعه ایجاد ثروت و سرمایه ملی و قدرت کند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قاضی‌زاده با بیان اینکه تا زمانی که پازل و قطعات مختلف یک فعالیت از ابتدا تا انتها در کنار هم چیده و به مرحله ایجاد قدرت و سرمایه ملی منتج نشود مانند آن است که زمان و سرمایه را دور ریخته و هدر داده‌ایم، عنوان کرد: در مبحث ایجاد سرمایه ملی حتی اگر مجموعه‌هایی کنار هم قرار می‌گیرد، تهی و ناکارآمد باشد، موجب می‌شود که فعالیت نتیجه ندهد یا حداقل نتیجه مطلوب به همراه نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه پژوهش با هدف ایجاد سرمایه ملی زیبا و زیبنده است، مطرح کرد: براساس نگاه‌های ارزشی نظام جمهوری اسلامی پژوهش، تولید و سرمایه ملی که با ارزش‌های اعتقادی و اسلامی ما بوده، ارزشمند است.

قاضی زاده با بیان اینکه سرمایه و خلق ثروت به تنهایی ارزشمند و سودمند نیست، متذکر شد: در دنیا نگاه اقتصادی به امور حاکم است و هرچیزی که تولید ثروت کند، سرمایه محسوب می‌شود؛ اما در ایران اسلامی که نگاه ارزشی حکمفرما بوده، دانشی ارزشمند است که علم نافع باشد و انسان را به حیات طیبه و تعالی و معنویت سوق دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: در دنیای امروز که تفکرات دینی و الهی رنگ باخته چون هدف تعالی نیست، بعضاً برخی پژوهش ها برای جامعه انسانی و بشری مضر تلقی می شوند. نتیجه این پژوهش ها سبب شده تا میلیون ها انسان از آسیب های روحی و روانی رنج ببرند چرا که هدف تنها کسب مال و سرمایه است. از این رو تلاش های فرهنگی و علمی باید کنار یکدیگر بوده تا متضمن سعادت انسان باشند.

کد خبر: 1165038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =