وزارت علوم در انتظار گزارش عملکرد بودجه‌ فرهنگی دانشگاه‌ها/ با مراکز آموزشی متخلف برخورد می‌شود

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: معاونت اداری و مالی وزارتخانه وظیفه نظارت برتخصیص بودجه به معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها را برعهده دارد؛ به طوری که که گزارش عملکرد را از معاونت‌های مالی دانشگاه‌ها می‌خواهد. تا کنون این گزارش‌ها به طور کامل به دست ما نرسیده است.

عبدالحسین کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به گلایه‌های برخی معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها مبنی بر اینکه تخصیص بودجه فرهنگی به این معاونت‌ها از سوی دانشگاه‌ها  به صورت مناسبی انجام نمی‌گیرد، اظهار کرد: بله این موضوع کاملا صحیح است. دانشگاه‌ها به دلیل مشکلات و مسائلی که دارند ۳ درصد را تخصیص نداده و در واقع بسیار کمتر از این میزان به حوزه فرهنگ تخصیص داده‌اند. امیدواریم این موضوع تا آخر سال اتفاق بیوفتد. 

تعلل در تخصیص بودجه ۳ درصد معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها / فقط یک درصد اجرا شده است

وی ادامه داد: معمولا معاونت اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وظیفه نظارت بر تخصیص بودجه به معاونت‌های فرهنگی توسط روسای دانشگاه‌ها را برعهده دارد. به طوری که که گزارش عملکرد را از معاونت‌های مالی دانشگاه‌ها می‌خواهد. تا کنون این گزارش‌ها به طور کامل به دست ما نرسیده است و هر زمان این گزارش‌ها واصل شود، نظارت ما نیز آغاز خواهد شد.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: پس از بررسی عملکرد مالی، اگر دانشگاهی در تخصیص بودجه تخلف کرده باشد، با آن برخورد خواهد شد. البته این موضوع در صورتی تخلف محسوب می‌شود که مصوبه هیئت امنا دانشگاه را داشته باشد.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور و وقوع اتفاقات ناخوشایند در دانشگاه‌ها عنوان کرد: پیشبرد برنامه‌ها و سیاست گذاری در این حوزه، لازمه همت روسا و معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها است تا دیگر شاهد وقوع اتفاقاتی مشابه نباشیم. 

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری فروردین ۱۴۰۱ در دستوری اقدام به تعیین بودجه و اصلاحیه بودجه تفصیلی ۳ درصد از کل بودجه سالانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ابلاغ کرد؛ اما برخی از معاونان فرهنگی دانشگاه‌های سراسری مبنی بر اینکه این بودجه از سوی دانشگاه‌ها تامین اعتبار نمی‌شود، گلایه‌هایی دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1165123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =