تعریف پایان‌نامه‌های مشترک بین اساتید ایران و چین در حوزه صنعت

 مدیر کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از امضای تفاهم‌نامه‌ بین دانشگاه های ایران و چین خبر داد و افزود: در حوزه صنعت از طریق تدوین پایان نامه‌های مشترک باید بتوان از اساتید موثر در این دو کشور بهره برد.

محمد ملکی‌نیا، مدیر کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های چین برای تعاملات بیشتر بین دانشجویان گفت: اقدامات برای امضای تفاهم‌نامه انجام شده و همین امر با استقبال چینی‌ها همراه است. بر اساس این تفاهم نامه قرار است در زمینه‌های علمی، فرهنگی، پارک‌های علم و فناوری، محیط زیست و به ویژه اقدامات پژوهشی  مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

تحصیل ۱۲هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان تهران/ تعاملات علمی با دانشگاه‌های چین و روسیه گسترش می‌یابد

ملکی‌نیا درباره چشم انداز این تفاهم نامه و استقبال دانشجویان  از تعاملات افزود: به دلیل تعاملات عالی با چین تفاهم نامه‌ها باعث شکوفا شدن توانایی‌ها و قابلیت‌ها می‌شود. از سوی دیگر دانشجویان چینی به فراگیری زبان فارسی علاقمند بوده و همین امر نوید دهنده چشم انداز مناسب در زمینه تعاملات با یکدیگر است.

مدیر کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران درباره میزان تمایلات دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در ایران تاکید کرد: با توجه به تمایل دانشجویان خارجی برای تحصیل در کشور و وجود محدودیت‌های دانشگاه‌های کشور برای پذیرش دانشجویان غیرایرانی باید بتوان ظرفیت‌های دانشگاه در برخی رشته‌ها را مورد بررسی قرار داد. برای مثال در ترم‌های گذشته حدود ۱۲ هزار دانشجو داشتیم و با توجه به ظرفیت‌ها می‌توان این افراد را کنترل کرد.

وی در پاسخ به این سوال که کشور چین به عنوان قطب موثر در صنعت و تجارت دنیا از طریق تعاملات دانشگاهی برای توسعه صنعت در چه ابعادی می‌توان از ظرفیت دانشگاه‌های این کشور برای توسعه ایران بهره برد؟ ادامه داد: در حوزه صنعت با تعریف پایان نامه‌های مشترک باید بتوان از اساتید موثر در این دو کشور بهره برد. دوره‌های کلاس چینی در استان تهران برگزار شده تا بتوان در حوزه صنعت اقدامات و تعاملات موثر را در دستور کار قرار داد.

ملکی نیا درباره روند برگزاری کلاس‌ها و ارائه خدمات متعدد همچون خوابگاه و دیگر خدمات ادامه داد: برای برخی از دانشجویان غیرایرانی به دلیل اشتغال و وجود مشکلات با خوابگاه رایزنی شده تا به پذیرش دانشجویان در دیگر ساعات بپذیرند. در حالی که برای تمامی دانشجویان غیرایرانی زمان ورود  به خوابگاه ساعت های ۲۰-۲۱ تعیین شده است. 

وی درباره دیگر خدمات ارائه شده به دانشجویان غیر ایرانی ادامه داد:خوابگاه سوهانک از یک هتل ۵ ستاره هم مجهزتر است. برای این افراد بیمه سلامت  ایجاد شده و ایجاد حساب بانکی هم از دیگر اقدامات برای سهولت در فعالیت این افراد است.

مدیر کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در واکنش به اعتراضات برخی دانشجویان غیر ایرانی در فضای مجازی از نحوه برگزاری امتحانات میان ترم و پایان ترم گفت: امتحانات میان ترم به شکل حضوری برگزار شده و تاکنون نارسایی هم در این زمینه بروز نکرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1165125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =