کارگاه شناسایی آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر برگزار شد

کارگاه شناسایی آسیب های اجتماعی مواد مخدر با هدف معرفی آسیب ها و صدمات اجتماعی با حضور کارشناس مواد مخدر و آسیب های اجتماعی بر پیکره جامعه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد بندرعباس در این نشست که به همت کانون سلامت دانشجویان دانشگاه آزاد بندرعباس برگزار شد، با تاکید بر سلامت روحی و روانی جامعه از آسیب های اجتماعی، برگزاری این کارگاهها و نشست ها را یکی از مهمترین راههای شناخت و پیشگیری و شیوع مواد مخدر در بین جوانان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

اندیشکده مهدویت در دانشگاه آزاد بندرعباس راه‌اندازی می‌شود

محمد حیدری نارمندی، عدم شناخت  و ناآگاهی نوجوانان و جوانان را از عواقب مصرف این مواد  و افتادن در دام اعتیاد خواند و بیان داشت: توسعه فرهنگ شناخت آسیب های اجتماعی باید در جامعه نهادینه و استمرار یابد تا جوانان به دلیل عدم شناخت در این مرداب مرگ و نیستی  گرفتار نشوند.

کارشناس ناحیه انتظامی مبارزه با مواد مخدر نیز در این کارگاه  با اشاره به آسیب های مواد مخدر به ذهن و روان انسان، گفت: مواد مخدر علاوه بر تخریب فکر و اندیشه فردی انسان، صدمات جبران ناپذیری را بر پیکره جامعه وارد می سازد و موجب بالا رفتن تخلفات مجرمانه و آسیب های مختلف  اجتماعی می شود.

کارگاه شناسایی آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر برگزار شد

محمد صمیمی، با معرفی مواد رایج مصرفی سنتی و شیمیایی مخدر و نحوه عملکرد و عوارض آن بر جسم و روان مصرف کننده همراه با پخش فیلم آموزشی  گفت: شناخت و شناساندن این مواد برای قشر جوان و عواقب دهشتناک آن می تواند یکی از راه های مهم پیشگیری باشد زیرا بسیاری از جوانان به دلیل ناآگاهی و عدم شناخت عواقب این مواد به دام اعتیاد می افتند و به ورطه نابودی کشانده می شوند.

وی بالا بردن سطح آگاهی جوانان و عواقب مصرف مواد را از مهمترین گزینه های شناخت و پیشگیری دانست و افزود: ۴۴ باور اشتباه و غلط در جامعه نسبت به مصرف مواد مخدر وجود دارد که می بایست جامعه تحت آموزش‌های صحیح قرار گیرد و جوانان هیجانات خود را با ورزش و بالا بردن اعتماد به نفس مدیریت نمایند و درکنار آن اساتید و والدین نیز با ارائه مطالب علمی صحیح در خصوص کاهش بروز آسیب های اجتماعی موادمخدر می توانند نقش تاثیر گذاری در سلامت جامعه داشته باشند.

این کارشناس نیروی  انتظامی، خاطرنشان کرد: دانشجویان با توجه به نقش سازنده ای که در اجتماع دارند و به عنوان منابع انسانی و سرمایه های آینده ساز کشور هستند می توانند با مراجعه به ناحیه انتظامی به همراه خانواده از کارگاه ها و نمایشگاه های دائمی مستقر در آن اداره جهت شناخت و کاهش آسیب های اجتماعی بازدید کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1165143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =