اطلاعیه بانک مرکزی درباره تأمین ارز لازم برای واردات کالاها

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عموم فعالان اقتصادی اطمینان می‌دهد ارز لازم به منظور واردات کالاها و خدمات موردنیاز کشور از طریق سامانه نیما به عنوان مرجع رسمی ارز کشور تأمین می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، کلیه دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی و نفت از طرف معاون اول محترم رئیس جمهور مکلف شده‌اند در روند تخصیص، تأمین و ایجاد تعهدات ارزی، با بانک مرکزی هماهنگی کامل داشته باشند. بانک مرکزی نیز نسبت به تخصیص مستمر ارز موردنیاز فعالان اقتصادی در کوتاه‌ترین زمان اقدام می‌نماید.

بیشتر بخوانید

آغاز معاملات توافقی دلار در کانال ۳۶هزار و ۷۰۰ تومان

بانک مرکزی نیز ضمن قدردانی از همراهی خوب صادرکنندگان، تاکید می‌کند کلیه تأمین کنندگان ارز اعم از شرکت‌های دولتی و غیردولتی موظفند طبق قانون، ارز حاصل از صادرات را در مهلت تعیین شده ازطریق سامانه نیما عرضه نمایند. با متخلفان طبق قانون و بدون هرگونه اغماض برخورد خواهد شد.

براساس قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هرگونه معامله ارز خارج از شبکه صرافی‌ها، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری دارای مجوز بانک مرکزی، قاچاق ارز محسوب شده و طبق قانون و از طریق مجاری قضائی، مرتکبین علاوه بر ضبط ارز، به پرداخت جریمه نقدی معادل دو برابر ارز مکشوفه و درصورت عدم توانایی در پرداخت، به حبس محکوم خواهند شد. لذا از هموطنان عزیز درخواست می‌شود از معاملات غیررسمی ارز اکیداً خودداری کنند.

کد خبر: 1165400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =