بهترین خوراکی‌ برای تقویت سیستم ایمنی در فصل پاییز

بهترین خوردنی‌های فصلی برای تقویت سیستم ایمنی در پاییز را بهتر بشناسید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  افزودن مواد بسیار مغذی به آنچه می‌خورید می‌تواند دنیای سلامتی شما را تغییر دهد. پاییز در مجموع زمانی پر از فعالیت‌های زیاد است و فصلی که افراد از تعطیلات تابستانی بازمی‌گردند و برای بسیاری، می‌تواند اوقات استرس‌زایی باشد.

بیشتر بخوانید:

سبزیجاتی که خام خوردنشان برای بدن مفیدتر است

برخی‌ها رعایت یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی را در دوره‌های استرس‌زا چالش‌برانگیز می‌دانند، اما برای سلامت و تندرستی به این رژیم‌ها نیاز داریم.

ابرغذاها به مثابه یک گروه غذایی، خوردنی‌هایی با مواد مغذی در یک رژیم غذایی متعادلند که سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر رژیمی‌ است

ما در پاییز در حال تغییر از فعالیت‌های خارج از خانه به فعالیت‌های داخل خانه‌ایم که می‌تواند منجر به انتشار بیشتر میکروب‌ها شود.«تغذیه سیستم ایمنی بدنمان به بهترین شکل ممکن، برای جلوگیری از بیماری ضروری است.»

بنابراین، از آنجا که خوب غذا خوردن به معنای خوردن غذاهای بی‌مزه یا بدمزه نیست، در ادامه برخی از مغذی‌ترین و در عین حال خوشمزه‌ترین خوردنی‌های سالم را معرفی می‌کنیم تا به شما کمک کند در پاییز سلامت بمانید.

سیب

سیب‌ نیز مانند موز از ماندگاری بالایی برخوردار است و در این فصل از سال، تازه و از باغ رسیده، أنواع آن در میوه‌فروشی‌ها در دسترس است و سرشار از مواد مغذی و مفید برای سلامتی.

تحقیقات اخیر نشان داده است که سیب (و گلابی) حاوی چندین ترکیب فعال زیستی از جمله فلاونوئیدها، فیبر غذایی و آنتی‌اکسیدآن‌ها است که به صورت جداگانه، با کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط‌ است.

مطالعات نشان می‌دهد که گنجاندن سیب در رژیم غذایی ما به دلیل محتوای پکتین (فیبر طبیعی) به کاهش کلسترول (که می‌تواند باعث مشکلات قلبی شود) کمک می‌کند. سیب‌ همچنین سرشار از پتاسیم (مفید برای عملکرد اعصاب و ماهیچه های بدن ما و تنظیم فشار خون) و ویتامین C (که برای استخوان و بافت ما لازم است) است.

گلابی

گلابی که همواره در حکم یک میان‌وعده مغذی در سایه سیب قرار گرفته، به همان اندازه فواید سلامتی دارد.

گلابی سرشار از فیبر (مفید برای هضم و سلامت روده)، پتاسیم و ویتامین K (مفید برای انعقاد خون و سلامت استخوان‌ها) است. از این گذشته، آب زیادی در خود دارد و در عین کم‌کالری بودن، شما را سیر نگه می‌دارد.

گلابی برای تهیه کمپوت، صرف شدن با پن‌کیک، یا افزودن روی جو دوسر یا ماست صبحگاهی عالی است. همچنین، ممکن است بخواهید گلابی پخته را با دارچین در تارت گلابی امتحان کنید، یا به سادگی آن را گاز بزنید.

سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین را می‌توانید به صورت سرخ شده، چیپس، آب‌پز، بخارپز، برشته، در سالاد یا هر طور دیگری که دوست داشته باشید، مصرف کنید.

سیب‌زمینی شیرین مملو از بتاکاروتن (مفید برای پوست و بینایی) و نیز فولات (مفید برای برای نوسازی سلول‌ها و گلبول‌های قرمز خون) است. در بدن، بتاکاروتن به ویتامین A تبدیل می‌شود که به تقویت‌کننده سیستم ایمنی نیز معروف است.

کدوتنبل

کدوتنبل‌ نیز درست مانند سیب‌زمینی شیرین، مملو از بتاکاروتن و پتاسیم است و ماده اولیه‌ای عالی برای سوپ به شمار می‌آید. آن را با زنجبیل، کاری سبز، و سیر بپزید و در پاییز امسال، سوپی عالی تهیه کنید.

چغندر

چغندر سرشار از فولات و نیز نیترات است که می‌تواند به اکسید نیتریک تبدیل شود و عملکرد ورزشی را بهبود دهد، که یکی از مزایای اصلی آن است. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که ورزشکاران از گنجاندن چغندر در رژیم غذایی خود سود می‌برند و تصور می‌شود که به استقامت و حتی به بهبودی سریع‌تر کمک می‌کند، زیرا نیترات‌ها اکسیژن بیشتری به ماهیچه‌ها می‌رسانند.

فلفل دلمه‌ای

از دیگر خوراکی‌های پاییزی، می‌توان به فلفل دلمه‌ای قرمز اشاره کرد که سرشار از ویتامین C است. ویتامین C برای کمک به محافظت از سلول‌ها و حفظ سلامت آن‌ها، حفظ سلامت پوست، رگ‌های خونی، استخوان‌ها و غضروف‌ها، و بهبود زخم‌ها عالی است. فلفل دلمه‌ای قرمز همچنین حاوی ویتامین K۱، ویتامین E، ویتامین A، فولات و پتاسیم است.

خرما

خرما نیز جایگاه شایسته‌ای در این فهرست دارد. خرما سرشار از منیزیم، آهن و روی (مفید برای سیستم ایمنی و آنزیم‌های بدن)، و البته فیبر است.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1165626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =