اثرات نامطلوب نوشیدنی‌ها رژیمی بر مجاری ادراری زنان

طبق تحقیقات دانشمندان، حدود ۲۰ درصد از زنان بالای ۵۰ سال با بی اختیاری ادرار دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اگر دچار بی اختیاری ادرار هستید و نگران این هستید که نوشیدنی های رژیمی ممکن است اوضاع را بدتر کنند، تحقیقات جدید نشان می دهد که احتمالا تاثیر چندانی ندارند.

بیشتر بخوانید:

آیا لبنیات در بدن تولید سنگ کلیه می‌کند؟

استفانی فاوبیون، مدیر پزشکی انجمن یائسگی آمریکای شمالی، گفت: این مطالعه از این جهت مهم است که ممکن است پزشکانی را که به زنان مبتلا به بی‌اختیاری ادرار مشاوره می‌دهند، راهنمایی کند تا بیشتر بر روی تغییرات رفتاری، مانند حجم کل مصرف، تمرکز کنند تا بر نوع نوشیدنی مصرفی.

به گفته مؤسسه ملی بهداشت آمریکا، تحقیقات قبلی روی مدل‌های موش نشان داده بود که شیرین‌کننده‌های مصنوعی انقباض عضله دترسور را که ادرار را از مثانه خارج می‌کند، افزایش می‌دهد. با وجود شواهد مبنی بر اینکه برخی مواد غذایی و نوشیدنی اثرات نامطلوبی بر مثانه و دستگاه ادراری تحتانی دارند، تعداد کمی ارتباط بین بی اختیاری ادرار و شیرین کننده‌های مصنوعی را تأیید کرده اند.

مطالعه جدید مبتنی بر تجزیه و تحلیل داده‌های بیش از ۸۰ هزار زن بود. هدف آن بررسی ارتباط بالقوه بین نوشیدنی‌های شیرین شده مصنوعی و علائم بی اختیاری ادرار و شناسایی بی اختیاری استرسی یا بی اختیاری آنی بود.

بی اختیاری ادرار از دست دادن کنترل مثانه و نشت ناخواسته ادرار است. بی اختیاری استرسی هنگام عطسه، خندیدن یا ورزش اتفاق می‌افتد. بی اختیاری آنی، نیاز ناگهانی به ادرار کردن است.

این اختلال با سایر مسائل سلامتی، مانند اختلالات فکری، زوال عملکرد، زمین خوردن، شکستگی، سکته، افسردگی و به طور کلی کیفیت پایین‌تر زندگی همراه است. تقریباً ۲۰ درصد از زنان بالای ۵۰ سال با بی اختیاری ادرار دست و پنجه نرم می‌کنند و مجموعه‌ای از عوامل می‌توانند این بیماری را تحریک کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

انتهای پیام/

کد خبر: 1165661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =