بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در سومین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در سومین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام، قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم، سپهبد قاسم سلیمانی، یاد و نام بلند این شهید گرانقدر که وجود خویش را صرف خدمت خالصانه به ملت ایران، اسلام و صلح و امنیت منطقه ای و جهانی کرد، ارج می‌نهد.

معجزه حاج قاسم ایجاد اتحاد در محور مقاومت بود

سردار شهید سلیمانی در چاچوب سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی ایران برای استقرار صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی، در بهترین تراز، ایفای نقش نمود و اقدامات موثری در مقابله با تروریسم بین‌المللی و گروه های تروریستی در منطقه انجام داد، از همین رو این شهید جاودان لقب پرافتخار جان فدا، قهرمان بین‌المللی مقابله با تروریسم و سردار صلح را به خود اختصاص داد.

دولت آمریکا با ادعاهای دروغین از جمله ادعای مقابله با تروریسم، در اقدامی جنایتکارانه که ناقض قواعد و اصول حقوق بین‌الملل است، مبادرت به طراحی و انجام حمله تروریستی علیه سردار شهید سلیمانی به عنوان یکی از بلندپایه ‌ترین‌ مقامات جمهوری اسلامی ایران آنهم در خاک کشور میزبان عراق و در حین ماموریتی رسمی نمود.

بی‌تردید اقدام جنایتکارانه‌ی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، مصداق «اقدام تروریستی» است که به نحوی سازمان‌یافته‌ توسط این کشور طراحی و عملیاتی شده است.

رژیم آمریکا، بر مبنای موازین حقوقی و بین‌المللی در قبال این جنایت «مسئولیت قطعی بین‌المللی» داشته و در همین چارچوب، کلیه عاملان، آمران، مباشران و مسببان این جنایت تروریستی دارای مسئولیت بوده و برهمین اساس وزارت امور خارجه با همکاری سایر دستگاه ها و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا و بر اساس اصل حقوقی "مقابله با بی کیفرمانی جنایتکاران"، مجموعه اقدامات خود برای پاسخگو نمودن آنها در پیشگاه عدالت را دنبال کرده است.

در همین راستا، کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت سردار سلیمانی و همراهانش، توسط وزارت امور خارجه با همکاری سایر دستگاههای ذیربط، ابعاد حقوقی این پرونده را بررسی و پیگیری کرده و اقدامات متعددی را با هدف دنبال نمودن موضوع در تمامی سطوح داخلی، دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور احراز مسئولیت بین المللی دولت آمریکا انجام و تا نیل به نتیجه نهایی در این مسیر با جدیت تمام پیش خواهد رفت.

در پیگیری اقدام تروریستی آمریکا، فعالیت کمیته مشترک قضایی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق نیز ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست‌های اصولی خود برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری، همچنان در مسیر استقرار صلح و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش خواهد کرد، لذا شهادت سردار قاسم سلیمانی، اگرچه ثلمه ای بزرگ برای ایران و ایرانیان است، اما هیچ خللی در مسیر اهداف متعالی جمهوری اسلامی ایرانی وارد نمی کند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر یاد و خاطره همه شهدا، بویژه شهدای جهاد علیه تروریسم و افراطی گری و در رأس آنها سردار قاسم سلیمانی، ابو مهدی المهندس و همراهان شهید آنان را گرامی می‌دارد و به ارواح بلند آنها ادای احترام می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1165888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =