اعتراف گانتس به ناتوانی رژیم صهیونیستی در حمله به ایران

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم از حمله نظامی به ایران ناتوان است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنی گانتس وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی که به خوبی از نقاط ضعف ارتش این رژیم و توان بالای محور مقاومت آگاه هست، یک روز پیش از رفتن خود از این وزارتخانه گفت که این رژیم به تنهایی توان حمله به ایران را ندارد.

حزب‌الله: وحشیگری رژیم صهیونیستی در خودداری از تحویل پیکر شهید ابوحمید مؤید

وی بدون توجه به زمین گیر بودن خود آمریکا در منطقه و پس رفت توان این کشور و حامیانش در سایه اوج گیری قدرت محور مقاومت و خنثی شدن نقشه های متعدد آمریکا در منطقه، به واشنگتن و کشورهایی که آنها را دوست تل آویو خواند، متوسل شد و گفت که این رژیم بدون همکاری آنها توان انجام عملیاتی علیه ایران را ندارد و لذا تل آویو باید به این همکاری ادامه دهد.

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی همچنین هراس خود از توان محور مقاومت را پنهان نکرد و از آنچه "مقابله با حضور نیروهای ایران در مرزهای شمالی" سرزمین های اشغالی خواند، سخن گفت.

گانتس همچنین درباره مذاکرات هسته ای ایران بدون توجه به پیشرفت گسترده توانمندیهای هسته ای صلح آمیز ایران با وجود فشارهای غرب، در موضعی منفعلانه گفت: "اگر توافق هسته ای (جدیدی) با ایران منعقد شود باید مطمئن شویم که بهتر از توافق قبلی است و این کشور را سال ها به عقب برگرداند."

دیروز یکشنبه ریاست گانتس بر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی پایان یافت و جای او را «یو آو گالنت» در کابینه «بنیامین نتانیاهو » گرفت.

ابراز نگرانی گانتس از ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر ایران پس از لفاظی های گالنت علیه ایران و در عین حال نگرانی ضمنی او از توان جبهه مقاومت مطرح شد.

گالانت در اظهاراتی گفته بود: «تلاش های هسته ای ایران و موشک هایی که از نوار غزه شلیک می شوند، همچنین عملیات تیراندازی علیه نیروهای اسرائیلی در جنین در کرانه باختری، همه به دنبال یک هدف و آن ضعیف کردن اسرائیل، ترساندن و نابودی ما است، اما (به زعم او) این هدف محقق نخواهد شد.»

اذعان به ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر ایران و محور مقاومت پیش از این نیز از سوی مقامات صهیونیست مطرح شده بود و آنها به بحرانهای شدید داخلی و ضعف و ناتوانی در دستگاههای نظامی و امنیتی خود بویژه ارتش اعتراف کرده بودند.

ژنرال ها، کارشناسان و تحلیلگران رژیم صهیونیستی در طول ماههای اخیر به ناتوانی ارتش در سطح نیروی زمینی و هوایی و حفاظت از جبهه داخلی در برابر هرگونه جنگ احتمالی در آینده اذعان کردند و چندی پیش بود که «اسحاق بریک» ژنرال ارشد رژیم اسرائیل شرایط نیروهای نظامی خود را بدترین شرایط از ۵۵ سال گذشته تاکنون توصیف کرد و گفت که این رژیم برای رویارویی با هر جنگی که در پیش باشد، آمادگی نظامی ندارد.

بریک که مسئول دریافت شکایات از نظامیان صهیونیست است، گفت: "وضعیت ارتش رو به وخامت است و از سال ۱۹۶۵ ارتش شاهد چنین افتی نبوده است. من خواهان تشکیل کمیته تحقیق ویژه برای رسیدگی به این موضوع شدم اما فایده ای نداشته است."

وی افزود: خلأهای شدیدی در ارتش وجود دارد و وضعیت این خلأها رو به وخامت است. فرهنگ سازمانی در بدترین حالت خود قرار دارد و در جنگ بعدی دچار مشکل شدیدی خواهیم شد.

بریک با انتشار گزارشی در این زمینه که در آن به‌ عدم آمادگی ارتش اسرائیل برای جنگ تاکید کرده بود، فرماندهان و افسران را به گمراه کردن افکار عمومی "اسرائیلی‌ها " درباره آمادگی جنگی ارتش متهم کرد.

وی اشاره کرد که ارتش رژیم اسرائیل از ضعف و نقص شدید رنج می‌برد اما فرماندهی نظامی در تل آویو، حقیقت این موضوع را پنهان می‌کند.

بریک اضافه کرد که فرماندهان ارتش درباره هر آنچه که مربوط به نقص و خلل در ارتش است، واقعیت را نمی‌گویند.

بریک تاکید کرد که بزرگترین نگرانی برای اسرائیل، ناتوانی نیروی زمینی در دستیابی یک پیروزی سریع در برابر حزب الله و در نتیجه کشیدن شدن گردان‌های زرهی به یک جنگ فرسایشی خونین است.

این ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی گفت: بعید است که اختلاف بین ژنرال‌های اسرائیلی به زودی پایان یابد و هزینه‌ کردن برای نیروی هوایی و سازمان اطلاعات ارتش بر هزینه کردن برای نیروی زمینی اولویت خواهد داشت.

روزنامه «هاآرتص» نیز مردادماه سال جاری در گزارشی نوشته بود که نیروی هوایی رژیم اسرائیل سال‌هاست که تلاش می‌کند تصویری قهرمانانه از خود به جهان معرفی کند طوری که بهترین نیروی هوایی جهان به نظر برسد، اما واقعیت کاملاً متفاوت است، چراکه انبوهی از مشکلات وجود دارد که نیروی هوایی را در جنگ‌های چندگانه بعدی به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این درحالی است که کارشناسان رژیم صهیونیستی درباره ناتوانی و ضعف جبهه داخلی این رژیم در برابر حملات همه جانبه در هرگونه جنگ احتمالی در آینده هشدار داده اند.

همزمان نیز به اذعان خود صهیونیستها بویژه با روی کار آمدن کابینه راست افراطی در رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو، شکاف و چند دستگی در بین "اسرائیلی ها" تشدید شده است و وضعیت به جایی رسیده که برخی از کارشناسان و سران سیاسی این رژیم درباره احتمال وقوع جنگی داخلی در آینده هشدار می دهند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1165934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =