بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، سردار حکمت و عقلانیت، سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، سردار حکمت و عقلانیت، سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیانیه‌ای صادر کرد.

سردار حاج قاسم سلیمانی به خاطر صدق، اخلاص و پایداری ماندگار شد

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن بیانیه به شرح ذیل است:
 

بسم الله الرحمن الرحیم
«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا»
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (احزاب ۲۳)

13 دی ماه یادآور شهادت غم بار و شکوه امیدبخش و وصف‌ناپذیر در جبهه مقاومت است. در این روز خبیث‌ترین انسان‌های عالم سردار عزیزمان حاج قاسم سلیمانی و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی، ملی‌ترین و امتی‌ترین فرد را به شهادت رساندند. امنیت ملت بزرگ ایران امروز مرهون جهاد خالصانه و صادقانه آن سردار بزرگ و همرزمان اوست و بی‌شک، شهادت پایان او نیست و با رفتن او به حول و قوّه الهی مکتب او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد. رهبر حکیم در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن سازی تأکید دارند و شهید سلیمانی در این سه حوزه الگوست. سربازی او در کنار فرماندهی‌اش، مدلی از حکمرانی را تعلیم داد. مدل حکمرانی شبکه‌ای؛ نه حکمرانی هرمی که در اتاق فرماندهی بنشیند و سلسله‌وار دستور دهد و یا اینکه در میدان باشد بدون استراتژی و تنظیم گری. مدل حکمرانی شبکه‌ای سیدالشهدای مقاومت، با برخورداری از روح توحید نظری و تقوای عملی، توانست اختاپوس‌های داعشی را نابود کند و آمریکای جنایتکار را به زانو بنشاند.

سردار سلیمانی اکنون برای مردم مظلوم در اقصی نقاط جهان امتدادی وسیع‌تر و ژرف‌تر دارد و روحیه اعتماد به نفس و رشادت و حماسه را بر تن زخمی مظلومان جهان تزریق می‌کند و یک جهان را منتقم خود کرده است.

سالگرد شهادت این سردار غیور اسلام فرصتی است تا مکتب سلیمانی از مناظر مختلف مورد بازخوانی قرار گیرد. پایبندی و وفاداری حاج قاسم عزیز با امامین و آرمان‌های اسلام و انقلاب، نوع دوستی و فضائل اخلاقی، مدیریتی و مشی و منش او در مواجهه با آزمون‌های سخت و فتنه‌ها را باید درک کرد، تبیین نمود و ماندگار ساخت و آنها را سرلوحه زندگی قرارداد تا بتوانیم ادامه دهنده راه او در دفاع از قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و سرافرازی ایران عزیز باشیم.

اینک، کشور نیازمند حکمت سلیمانی و نگاهی است که سردار حکمت و عقلانیت همراه با عشق ورزی به خدا، ولی خدا و مردم بنایش را گذاشت؛ نگاهی خاص به زندگی و جهان و هستی، رهبری، نسل جنگ، نسل مقاومت، شهدا و فلسفه زندگی. سردار سلیمانی نماد مقاومت در عصر حاضر است که فرهنگ مقاومت را از حضرت سیدالشهداء و یاران صدیق او الهام گرفته بود.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن ادای احترام به سرباز ولایت، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده فداکار و شجاع سپاه قدس و شهید ابومهدی المهندس و سایر شهدا و همرزمان ایشان، که پس از عمری مجاهدت به شهادت رسیدند، بار دیگر در گام دوم انقلاب اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی عهد و پیمان می‌بندد که در این مسیر تا آخرین قطره خون برای مبارزه با مستکبران عالم مسیر مقاومت و جهاد را ادامه دهد و با سرعت بیشتر در عرصه‌های فرهنگی و علمی برای سربلندی ایران عزیز تلاش نماید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1166013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =