خشم همکاران ترامپ از اقدامات او

بر اساس اسناد منتشر شده درباره حمله مرگبار طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا در ششم ژانویه 2021، یک دستیار کاخ سفید ضمن ابراز نگرانی درباره آینده شغلی خود، گفته بود از این پس «همه ما شبیه تروریست‌های داخلی هستیم».

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، بر اساس اسناد تازه انتشار یافته جمع‌آوری شده توسط کمیته منتخب تحقیق مجلس نمایندگان درباره حمله ششم ژانویه به کنگره آمریکا، متنی که بین جولی رادفورد رئیس دفتر ایوانکا ترامپ و هوپ هیکس دستیار کاخ سفید رد و بدل شده، نشان دهنده خشم آن‌ها از اقدامات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت در آن روز است که به وجهه آن‌ها به لحاظ حرفه‌ای آسیب زده است.

ترامپ: قدرت آمریکا رو به افول است

هیکس ششم ژانویه ۲۰۲۱ در پیامی متنی برای رادفورد نوشت: «ظرف یک روز، به هر فرصتی در آینده... پایان داد. و همه ما که شغل‌های (پیشنهادات شغلی) به صف نداشتیم، همیشه بیکار خواهیم ماند. من خیلی عصبانی و ناراحتم. همه ما حالا شبیه ترویست‌های داخلی هستیم. این باعث بیکاری همه ما شد». رادفورد هم در پاسخ تایید می‌کند که فرصت یافتن شغل برای آن‌ها بعد از دولت ترامپ از دست رفته است.

این روایت بخشی از اسناد کمیته تحقیقات کنگره است که تکمیل‌کننده انتشار گزارش گسترده آن بوده است. از امروز (سه‌شنبه، سوم ژانویه) قرار است با آغاز کنگره جدید، اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از کنترل دموکرات‌ها که به آن‌ها اجازه چنین تحقیقاتی را درباره ترامپ داد، خارج و به دست جمهوری‌خواهان بیفتد.

این دو مقام سابق کاخ سفید همچنین در مکالمه متنی خود «آلیسا فرح گریفین» که یک ماه قبل از این حادثه از سمت دستیاری کاخ سفید کناره‌گیری کرده بود را به دلیل اقدام به موقع «نابغه» توصیف می‌کنند.

پیش‌تر رسانه‌های آمریکایی از انتشار گزارش کمیته تحقیقات ششم ژانویه در ارتباط با حمله هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا خبر دادند.

این گزارش که بعد از ۱۸ ماه بررسی و تحقیق منتشر شده به جزئیات یافته‌های این کمیته درباره حادثه ششم ژانویه پرداخته و به این نتیجه رسیده که رئیس‌جمهور سابق آمریکا نقش کلیدی در تحریک منجر به این حادثه مرگبار داشته است. در این گزارش آمده است عامل مرکزی ششم ژانویه یک نفر بود، دونالد ترامپ که بسیاری دیگر از او پیروی کردند. هیچ یک از حوادث روز ششم ژانویه بدون او اتفاق نمی‌افتاد.

کمیته تحقیقات که شامل دو جمهوری‌خواه و هفت دموکرات بوده، این گزارش ۸۱۴ صفحه ای را براساس اظهارات بیش از ۱۰۰۰ شاهد، اطلاعات به دست آمده از میلیون‌ها سند و ۱۰ جلسه استماع عمومی تهیه کرده است.

فاکس نیوز گزارش داد: این کمیته در گزارش جامع خود توصیه کرده که قانون اساسی اصلاح شود و یک بند به متمم چهاردهم آن اضافه شود مبنی بر اینکه افراد مشخص شده در این گزارش، یعنی شخص دونالد ترامپ نتواند در آینده قدرت را در اختیار بگیرند.

در نتیجه حمله به کنگره آمریکا بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ که باعث تعطیلی چند ساعته جلسه تایید آرای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شد، حداقل پنج نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

سال گذشته پس از ناکام ماندن لایحه انجام تحقیقات درباره این حوادث، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا با همکاری چند قانون‌گذار جمهوری‌خواه کمیته‌ای را در این زمینه تشکیل دادند و جلسات متعددی را برگزار و برای مقامات سابق و فعلی آمریکا به منظور حضور در برابر این کمیته احضاریه فرستادند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1166040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =