معلمان مهرآفرین از ۳۱ شهریور۱۴۰۰ مشمول رتبه‌بندی خواهند شد

در پی نامه‌نگاری حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، معلمان طرح مهرآفرین از ۳۱ شهریور۱۴۰۰ مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، معلمان طرح مهرآفرین در جریان رتبه‌بندی با چالش‌هایی مواجه شدند و در نهایت بعد از اینکه مقرر شد بدون آزمون، رتبه‌بندی شوند، عنوان شد که اجرای رتبه‌بندی آنها از اول مهر خواهد بود اما حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس این موضوع را پیگیری کرده و به نتیجه رسانده است.

ماجرای رد شدن برخی معلمان در گزینش بعد از آغاز تدریس

حاجی‌بابایی در نامه‌ای به بهزاد پورسید معاون قوانین مجلس شورای اسلامی آمده است: همانگونه که مستحضرید در جزء(۹) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان علاوه بر قید شمول قانون نظام رتبه‌بندی معلمان در مورد معلمان طرح مهرآفرین، دولت ملزم به صدور شناسه(کد) استخدامی برای این افراد بدون برگزاری آزمون از ابتدای مهر سال‌جاری شده است.

ظاهرا بر اساس برداشت نادرست از قانون(ملاک عمل دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط قرار گرفته) تاریخ ذکر شده برای ارائه کد استخدامی به تاریخ شمول قانون رتبه‌بندی در مورد این گروه تفسیر شده و مهرماه سال جاری را بنای پرداخت فوق‌العاده رتبه‌بندی به این افراد قرار داده‌اند که این امر خلاف صریح قانون و تضییع حق و نارضایتی بیش از یکصد هزار فرهنگی شده است.

با عنایت به مراتب فوق خواهشمند است نظر مشورتی و کارشناسی آن معاونت با قید تسریع به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط(وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان امور اداری و استخدامی کشور) اعلام گردد.

در پاسخ به سؤال معاون قوانین مجلس شورای اسلامی، نظر حقوقی داده است. در این نظر حقوقی این معاونت تصریح شده است: با توجه به اینکه عبارت «نیروهای فاقد کد شناسه استخدام مورد تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور»، مذکور در تبصره(۳) ماده(۳) آیین‌نامه قانون نظام رتبه‌بندی معلمان بر اساس نظر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین که موجب تطبیق دامنه شمول قانون گردیده، مغایر جزء(۱)قانون شناخته شده و باطل گردیده است و نظر به اینکه قانونگذار در بند (۹) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در مقام بیان لغو شرط برگزاری آزمون مجدد برای معلمان طرح مهرآفرین بوده و آنها را همانند سایر مشمولان فوق‌العاده رتبه‌بندی دانسته است؛ فلذا نظام رتبه‌بندی برای معلمان طرح مهرآفرین نیز به موجب تبصره(۳) ماده (۶) قانون نظام رتبه‌بندی از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال می‌گردد.

در ادامه حاجی‌بابایی در نامه به یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نوشت: بر اساس نامه شماره ۹۴۹۱۴ مورخ ۱۰ دی ۱۴۰۱ کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و نظر تفسیری معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی به شماره ۹۶۰۲۲ و نظر تفسیری معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی به شماره ۹۶۰۲۲ مورخ ۱۲ دی ۱۴۰۱ مقتضی است نسبت اعمال فوق‌العاده رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین همانند سایر معلمان اقدام لازم مبذول گردیده و گزارش آن را به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات اعلام فرمایید.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1166127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =