آمادگی وزارت ورزش برای گسترش رشته حقوق ورزشی در دانشگاه‌ها

وزیر ورزش‌ و جوانان از آمادگی این وزارتخانه برای گسترش رشته حقوق ورزشی در دانشگاه‌ها خبر داد.

 حمید سجادی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه توجه به موضوعات و مسائل مرتبط به حقوق ورزشی یکی از نیازهای اساسی توسعه این حوزه در کشور است، اظهار کرد: حوزه‌های مختلف مانند کسب و کارهای خانگی یا صنایع بزرگ یا هر پدیده‌ای وجود دارد که کشور می‌خواهد در این زمینه رشد و توسعه داشته باشد. در این راستا باید فضای حقوقی درباره آن نیز شکل گرفته و مورد توجه قرار گیرد.

هیات مدیره استقلال و پرسپولیس در آستانه تغییر

وی با تاکید بر لزوم تدریس رشته حقوق ورزشی در دانشگاه‌های کشور عنوان کرد: در حال حاضر تنوع و تعدد رشته‌های دانشگاهی با محوریت ورزش در کشور وجود دارد که به گسترش ابعاد علمی این حوزه کمک می‌کند. بنابراین با توجه به نیازها، تبادلات و  قراردادهای بین‌المللی که در حوزه ورزشی وجود دارد، پس طبیعتا نیاز به فرد آشنا با مسائل حقوقی لازم است. به عنوان مثال باشگاه‌های فوتبال داخلی یا تیم ملی به صورت مرتب با بازیکن‌های باشگاه‌های خارجی یا مربیان خارجی در حال مذاکره یا انعقاد قرارداد هستند. 

وزیر ورزش‌ و جوانان اضافه کرد: ساخت و سازها، خرید و فروش‌ها، اختلافات و کسب و کارهایی که در حوزه ورزش انجام می‌شود کاملا نیاز به موضوعات حقوقی دارد؛ زیرا زمانی که تنوع در یک حوزه زیاد باشد، امکان اختلاف نظر، تعارض و شکایت نیز وجود دارد و باید محاکم ورزشی تشکیل شود. 

به گفته سجادی؛  همانگونه که رشته‌های دانشگاهی مانند روانشناسی ورزش و پزشکی ورزش در مراکز آموزشی تدریس می‌شود، باید رشته حقوق ورزشی نیز مورد توجه قرار بگیرد. در این راستا وزارت ورزش و جوانان آمادگی دارد تا برای محقق شدن گسترش این رشته دانشگاهی کمک کند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1166752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =