فرهادیان: وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری مجامع انتخاباتی توجه جدی دارد

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها گفت: همه فدراسیون‌هایی که دوران ریاست آنها به اتمام می‌رسد براساس قانون ما موظف هستیم که سرپرست انتخاب کنیم و در اسرع وقت این کار را انجام می‌دهیم.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، آرش فرهادیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در خصوص تعیین و تکلیف فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شود، اظهار داشت: تلاش ما این است که تا پایان سال بتوانیم حداقل ۱۰ مجمع انتخاباتی را برگزار کنیم و عموما انتخابات ما با توجه به ظرف مدت قانونی که وجود دارد در نیمه دوم بهمن‌ماه و اسفندماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: بعضی از مجامع ما نیز با توجه به پایان یافتن مدت قانونی ریاست فدراسیون‌ها و همچنین اینکه برخی از فدراسیون‌ها نوپا هستند مثل فدراسیون آمادگی جسمانی و بادبانی، فرآیند قانونی تشکیل فدراسیون‌ها درحال انجام است و به همین دلیل در سال جدید مجمع انتخاباتی آنها برگزار خواهد شد.

تعیین تاریخ انتخابات وزنه‌برداری/ وزارت ورزش موافقت می‌کند؟

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها گفت: در راستای برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند باید به این نکته اشاره کنم که هم معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و هم شخص وزیر ورزش و جوانان برای زودتر برگزار شدن مجامع اهتمام ویژه‌ای دارند و بارها تذکر می‌دهند که مجامع در زمان مقرر و در سریعترین زمان برگزار شود.

وی ادامه داد: بعضا در جریان آماده‌سازی فرآیند برای برگزاری مجامع شرایط قانونی پیش می‌آید که دست ما را می‌بندد که بتوانیم سریعتر مجامع را برگزار کنیم. در اساسنامه ظرف زمان وجود دارد اینکه از چه مدت قبل برای انجام فرایندهای مختلف انتخابات اطلاع‌رسانی کنیم.

فرهادیان اظهار داشت: وقتی کاندیداها را به لحاظ کمیسیون تطبیق و کمیسیون تجدیدنظر مورد بررسی قرار می‌دهیم اسامی به نهادهای نظارتی ارسال می‌شود. زمانی هم نهادهای نظارتی برای بررسی صلاحیت‌ها نیاز دارند.

وی در خصوص فدراسیون‌هایی که دوران قانونی ریاست آنها به پایان رسیده گفت: تمام فدراسیون‌هایی که دوران ریاست آنها به اتمام می‌رسد براساس قانون ما موظف هستیم که سرپرست انتخاب کنیم و در اسرع وقت این کار را انجام می‌دهیم. به طور مثال درخصوص فدراسیون انجمن‌های ورزشی در کوتاهترین زمان ممکن با هماهنگی‌های مربوطه سرپرست مشخص می‌شود و از سوی وزیر ورزش و جوانان سرپرست جدید اعلام خواهد شد و فرآیند انتخابات آن نیز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1166862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =