سریال‌ شهیدان صیاد شیرازی و حسن باقری در چه وضعیتی است؟

معاون سیما در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس خبرهای جدیدی از ساختِ سریال فرماندهان نامدار جنگ تحمیلی داد؛ در حالی که ساخت سریالی همچون «صیاد شیرازی» یک دهه، مطرح است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، در جلسه شورای مدیران معاونت سیما در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، بر ضرورت استفاده از ظرفیت های این مرکز به منظور برنامه سازی با محتوای فرهنگ دفاع مقدس تأکید شد.

پخش بی‌گناه، پدرخوانده و سقوط؛ بدون مجوز / ماجرا چیست؟

در این جلسه که با حضور سردار علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و محسن برمهانی معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران و مدیران شبکه‌ها و این مرکز برگزار شد، بر استفاده هرچه بیشتر از گنجینه ارزشمند و مستند دفاع مقدس این مرکز با هدف اجرایی و عملیاتی در آثار سیما، اشاره شد.

در این جلسه محسن برمهانی معاون سیما گفت: در بازدیدی که به همراه دکتر پیمان جبلی ریاست صداوسیما از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس داشتم، متوجه شدم با وجود اسناد و مدارک مستند و معتبر این مرکز، متأسفانه ما نتوانستیم به شایستگی از این ظرفیت غنی بهره لازم را ببریم.

وی افزود: ما با ایجاد میز حماسه و مقاومت در تلاشیم تا این ضعف‌ها و کمبودها را رفع کنیم و در این مسیر به تعامل بیش‌تر و هم‌افزایی با مجموعه‌هایی همچون مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس نیاز داریم تا تولید آثار با تأثیرگذاری بیشتری را داشته باشیم.

برمهانی با اشاره به طرح‌ها و ایده‌های برنامه‌سازی در قالب و ساختارهای مختلف با موضوع جنگ تحمیلی گفت: باید با مدیریت و برنامه ریزی میز تخصصی و با هماهنگی شبکه‌ها، نقشه راهی طراحی شود که براساس آن برای پخش ناگفته‌ها و موضوعات بکر دفاع مقدس، متناسب با هر شبکه برنامه‌ریزی شود.

معاون سیما افزود: حلقه اتصال و نحوه بهره‌برداری از داشته‌ها و پژوهش‌های این مجموعه اعم از مخزن تاریخ شفاهی، مصاحبه ها، تالیفات و ... باید به صورت دائمی و جامع مورد توجه میز «حماسه و مقاومت» قرار گیرد تا در سیما بتوانیم از آن بهره‌برداری کنیم.

برمهانی خاطرنشان کرد: به ساختار مؤثر نمایشی در معرفی شهدای شاخص توجه داریم که به طور نمونه در حال حاضر زندگی شهید نادر مهدوی در دفتر فیلمنامه سیما در مرحله بازنویسی و نیز فیلمنامه شهیدان حسن باقری و علی صیاد شیرازی در مرحله پژوهش است.

سردار علی‌محمد نائینی نیز در این جلسه ارتباط دائمی و جامع میان سازمان صداوسیما و مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ضروری را دانست و گفت: پژوهشگران، محققان، فیلم‌نامه نویسان می‌توانند هم از آثار تولیدشده و هم از گنجینه مخازن سندی و صوتی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس استفاده کنند تا بهره لازم را برای تولید آثار فاخر ببرند.

طراحی و تهیه برنامه‌های مستند رویداد محور یا عملیات محور، طراحی و تهیه برنامه‌های معرفی و نقد کتاب‌های مرجع، تولید برنامه تقویم تاریخ برای دفاع مقدس، نگارش فیلم‌نامه اقتباسی از کتاب‌های مرکز، مستندهای شخص محور و موضوع محور از جمله موضوعاتی بود که مدیران مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و سیما به آن پرداختند.

گفتنی است پیش از آغاز این نشست، اعضای شورای مدیران معاونت سیما از بخش های مختلف مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بازدید کردند و از نزدیک در جریان ظرفیت ها و گنجینه اسناد دفاع مقدس قرار گرفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1166871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =