بحران در بخش بهداشت و درمان فرانسه/ کمبود دارو و کادر درمان وجود دارد

کمبود پرسنل بخش بهداشت درمان ، فرسودگی نیروها و مسائل مربوط به تامین دارو از جمله مشکلات دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، فرانسه در بین سایر کشورهای اروپایی به دلیل کمبود پرسنل بخش مراقبت‌های بهداشتی و مسائل مربوط به تامین دارو با بحران مواجه است.

خبرگزاری «آناتولی» روز سه شنبه در این زمینه گزارش کرد که فرانسه در هفته‌های اخیر شاهد اعتصاب‌ها و اعتراض‌های متعدد پزشکان دستمزدها و شرایط کاری بهتر بود. پزشکان عمومی فرانسه در اواخر دسامبر و اوائل ژانویه اعتصاب کردند.

احضار سفرای ایران در انگلیس و فرانسه

 یکی از پزشکان معترض گفت: «۱۵۰ نفر در ماه دسامبر در اورژانس جان خود را از دست دادند زیرا به موقع درمان نشدند .هر هفته یک کارورز پزشکی در فرانسه خودکشی می‌کند. فرانسه در حال حاضر به ۶۰۰۰۰ پرستار نیاز دارد در حالیکه ۱۸۰۰۰۰ نفر دیگر بخش مراقبت‌های بهداشتی را ترک کردند زیرا دیگر قادر به تحمل اوضاع نبودند.»

اداره تامین اجتماعی فرانسه گزارش داد که در یکم ژانویه ۲۰۲۱، فرانسه به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر ۳۳۹ پزشک داشت.

کمبود پرسنل و افزایش تعداد بیماران به دلیل بیماری‌های زمستانی منجر به طولانی شدن زمان انتظار در بخش های اورژانس شده است. یک پرستار شاغل در بیمارستان «گونس در والدواز» در شمال پاریس، گفت که بیماران ممکن است بین پنج تا ۱۰ ساعت در بخش‌های اورژانس منتظر بمانند.

این در حالی است که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در روزهای گذشته خطاب به کارکنان مراقبت‌های بهداشتی خواستار تجدید نظر در سازماندهی زمان کار در بیمارستان‌ها شد.

این گزارش حاکیست که مشکل کمبود دارو نیز به مشکل کادر درمانی فرسوده و کمبود پرسنل اضافه شده اس. اینک آنتی بیوتیک‌های کودکان به دلیل مشکلات عرضه به سختی در داروخانه‌های فرانسه  یافت می‌شود.

هزاران نفر از کادر پزشکی فرانسه اخیرا برای شرایط کاری بهتر و افزایش حقوق در پاریس تظاهرات کردند. آن‌ها در این اعتراضات شعار «ما از شما مراقبت می‌کنیم. از ما مراقبت کنید.» سر دادند. 

در تابستان هم اعتصاب کارکنان بخش پزشکی در سراسر فرانسه با درخواست دستمزد بالاتر و کارکنان بیشتر و در مخالف با سیاست‌های بهداشت و سلامت مقامات برگزار شد. 

اتحادیه‌های صنفی پیش‌تر هشدار دادند که فرانسه با بحران در حوزه بهداشت و درمان مواجه است و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در بیمارستان‌های عمومی و موسسات پزشکی و اجتماعی در سه سال گذشته تلاش کرده‌اند تا توجهات را به این وضعیت جلب کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1167067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =