واکنش تشکل‌ها به اهانت مجله شارلی ابدو/ دفاتر بسیج دانشجویی برای همکاری با دولت در حوزه مسکن اعلام آمادگی کردند

«درخواست ابطال استوارنامه سفیر فرانسه توسط دانشگاهیان، تاکید بر اجرای مالیات بر عایدی سرمایه و حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «برگزاری دوره مدرسه رشد» و «بهره برداری ازیک  خوابگاه دخترانه جدید در دانشگاه علوم پزشکی تهران» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند.

از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به «حمایت از دانشجویان شاهد توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اعلام آمادگی دفاتر بسیج دانشجویی برای همکاری با دولت در حوزه مسکن و    واکنش تشکل‌های دانشجویی به اهانت مجله فرانسوی شارلی ابدو» اشاره کرد.

درخواست از مجلس برای اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه/ قوانین و مقررات دفتر حقوقی و پاسخگویی به شکایات تدوین شد

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ گذشته آورده است:  

حوزه تشکل‌های دانشجویی 

بسیج اساتید دانشگاه خوارزمی اقدام موهن نشریه فرانسوی را محکوم کرد 

بسیج اساتید دانشگاه خوارزمی در محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی بیانیه‌ای صادر کرد. 

در بخشی از این بیانیه آمده است: «متأسفانه شاهد هستیم نشریه اسلام ستیز شارلی ابدو که سابقه‌ای طولانی در توهین به مقدسات اسلامی دارد، به بهانه آزادی بیان و به طور هدفمند اقدام به نشر کاریکاتورهای اهانت آمیز می‌کند.»

در این بیانیه مطرح شده است: «بسیج اساتید دانشگاه خوارزمی ضمن محکوم کردن این اقدام موهن، از وزارت امور خارجه می‌خواهد از همه ظرفیت‌های دستگاه دیپلماسی به منظور اعلام خشم و اعتراض کشورمان استفاده کند.»

شارلی ابدو رسانه را بازیچه سیاست‌های ضد انسانی قرار داده است

بیش از یکصد نفر از مدیران مسئول، سردبیران و اعضای تحریریه نشریات دانشجویی دانشگاه‌های مختلف کشور با امضای بیانیه‌ای اقدام هتاکانه نشریه فرانسوی شارلی ابدو را محکوم کردند.

دانشجویان در این نامه بیان کردند: «سخیف نامه شارلی ابدو در حالی دست به چنین اقدام شنیع و دور از اصول اجتماعی، انسانی زده است که سابقه این نمونه توهین هارا در کارنامه سیاه خود دارد. زمانی که شارلی ابدو با انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام توهین کرد؛ خشم مسلمانان جهان را برانگیخت و قلوب همه آزادی خواهان و حق طلبان سراسر جهان را جریحه دار کرد. طبق سنت الهی در آیه شریفه وَمَکروا وَمَکرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیرُ الماکرینَ اتفاقاً گرایش به دین آسمانی اسلام شدت بیشتری گرفت و بر پیروان این دین پاک افزوده شد.»

در این نامه عنوان شده است: «ما فعالان نشریات دانشجویی سراسر کشور همراه و همگاه با ملت عزیزمان ایران و امت سربلند اسلام در سرتاسر جهان، ضمن اعلام برائت از این اهانت محقرانه و غیر انسانی؛ اعلام می‌داریم که با تمام وجود توصیه‌ها و اوامر بزرگان دین و علی الخصوص ولی فقیه زمانه را سرلوحه زندگی و فعالیت‌های خود قرار داده و تلاش می‌کنیم در تبیین اندیشه‌ها و آرمان‌های اسلام راستین با تمام وجود با تفکرات حقیر و پوسیده غربی و ضد اسلامی مبارزه کنیم. در پایان از تمامی مسئولان امر و دستگاه‌های مربوطه تقاضای استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای احقاق حقوق مسلمانان در سراسر جهان را داریم تا بار دیگر شاهد این اعمال و کج روی‌ها نباشیم.»

درخواست ۴ تشکل بزرگ دانشجویی از امیرعبداللهیان در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی

چهار تشکل بزرگ دانشجویی در نامه‌ای خطاب به حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان خواستار ابطال استوارنامه سفیر فرانسه در واکنش به اهانت چندباره نشریه موهن شارلی ابدو به مقدسات مسلمانان شدند.

در این نامه مطرح شده است: «با عنایت به سابقه سیاه نشریه شارلی ابدو در اهانت به مقدسات حدود ۲ میلیارد مسلمان سراسر جهان و آگاهی دولت فرانسه نسبت به جریحه‌دار شدن افکار عمومی جهان اسلام بعد از این اهانت‌های مکرر، از مجموعه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توقع داریم به‌هیچ عنوان بهانه نخ‌نما شده عدم ارتباط دولت فرانسه با این نشریه موهن را نپذیرفته و به شدیدترین وجه نسبت به توهین جدید و مورد حمایت الیزه علیه مقدسات مردم ایران و مسلمانان دیگرکشورهای جهان اقدام کند. جوابیه دولت فرانسه به اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران، نه تنها نشانی از عذرخواهی و پشیمانی نداشت، بلکه گستاخی و وقاحت حداکثری دولتی را نشان داد که کم‌تر از دو ماه قبل هم با برگزاری دیداری خصوصی میان بالاترین مقام سیاسی فرانسه و عناصر شناخته‌شده ضدایرانی، رویکرد خصمانه خود درقبال مردم ایران را به شفاف‌ترین شیوه اثبات کرد. حمایت اخیر دولتی با این سابقه از نشریه موهن، نشان داد آن‌ها به‌هیچ‌وجه قصد اصلاح رویه کینه‌توزانه خود در قبال افکار عمومی جمهوری اسلامی ایران را ندارد.»

دراین نامه خاطرنشان شده است: «از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توقع داریم برای احقاق حقوق بدیهی مردم فرانسه، از دولت این کشور مطالبه کنند، در راستای صیانت از «اصل آزادی بیان»، به دانشگاه‌ها، محافل نخبگانی و گروه‌های مردم‌نهاد مقیم این کشور مجوز دهد تا در نشست‌هایی آزاد، موضوعاتی همچون «آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین» یا «حقیقت ماجرای هولوکاست» مورد بررسی نخبگان فرانسوی قرار گیرد تا ادعای الیزه درباره میزان حکمفرمایی «آزادی بیان» در این کشور از سوی محافل دانشگاهی صحت‌سنجی شود.»

دوره «مدرسه رشد» اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار می‌شود

نشست خبری دوره مطالعاتی، مبنایی و معارف انقلاب اسلامی تحت عنوان «مدرسه رشد» با حضور امیر محمد کولانی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، سعید کرمی دبیر واحد آموزش و دبیر واحد روابط عمومی این اتحادیه  برگزار شد.

گفتنی است این دوره  به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و با همکاری دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

اعلام آمادگی دفاتر بسیج دانشجویی برای همکاری با دولت در حوزه مسکن

جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور  در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مسائلی را درباره مشکلات حوزه مسکن مطرح کردند. 

در این نامه بیان شده است: «یکی از محوری ترین شعارهای انتخاباتی شما در ایام انتخابات 1400 ریاست جمهوری ساخت 4 میلیلون مسکن در 4 سال بود که امیدواری قابل توجهی را در بین آحاد جامعه ایجاد نمود، اما پس از گذشت نزدیک به 15 ماه از شروع به کار دولت براورد ها و اطلاعات میدانی وضعیت مناسب و مثبتی را در این خصوص نشان نمی‌دهد، یکی از اصلی ترین دغدغه های دلسوزان، عدم هماهنگی و عدم همکاری همه جانبه برخی وزارت خانه ها، سازمان ها و دستگاه ها با اهداف از پیش تعیین شده است.»

در این نامه خاطرنشان شده است: «رزندان این سرزمین در بسیج دانشجویی دانشگاه های آزاد اسلامی همواره با نگاه دغدغه مند و مسئله محور پیگیر فعالیت های دولت در این حوزه می‌باشند و آمادگی خود را به جهت هرگونه همکاری در جهت پیشبرد اهداف عالی در دولت انقلابی و مردمی اعلام می‌دارند.»

 مالیات بر عایدی سرمایه از سوداگری جلوگیری می‌کند

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه با ارسال نامه‌ای به محمد  باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه شد.

در بخشی از ین نامه آمده است: «طرح مالیات بر عایدی سرمایه یکی از طرح‌های موفقی است که در بیش از 190 کشور در دنیا اجرا می‌شود. این نوع مالیات‌ستانی با هدف کنترل نقدینگی موجود در جامعه و جهت‌دهی برای افزایش تولید به‌کار گرفته می‌شود. مالیات بر عایدی سرمایه از طرح‌های مهمی است که می‌تواند به خوبی از سوداگری و دلالی جلوگیری کند یا دست کم انگیزه چنین فعالیت‌هایی را کاهش دهد. کلیات این طرح پس از سال‌ها مسکوت ماندن، در اردیبهشت ماه 1400 در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شده اما برای بررسی جزئیات آن به کمیسیون اقتصادی بازگشت. پس از یک سال و نیم بررسی کمیسیون اقتصادی، مجدداً این طرح در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است؛ طرح مهمی که اگر طبق نظرات کارشناسی اصلاح و تصویب شود، می‌تواند شروع‌کننده یک ریل‌گذاری صحیح در برخورد با سفته‌بازی‌ها باشد.»

در این نامه تصریح شده است: «انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) صریحاٌ از مجلس  یازدهم مطالبه دارد که هرچه سریع‌تر، مجدد طرح مالیات بر عایدی سرمایه را به صدر دستور جلسات مجلس بازگرداند و از هرگونه مماشات برای بررسی اولویت‌دار این طرح پرهیز کنند.»

حوزه صنفی_دانشجویی 

حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر در دستورکار دانشگاه است

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جذب، به‌کارگیری و تسهیل فرآیند گزینش و استخدامی خانواده‌های شاهد و ایثارگر در دانشگاه خبر داد و گفت: حمایت از این دانشجویان در دستورکار دانشگاه است.

وی تصریح کرد که همچنین از کسب رتبه‌های برتر ملی و دانشگاهی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه خبرداد و تاکید کرد: حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر در دستورکار هیئت رئیسه دانشگاه است.

الزام تزریق دوز یادآور واکسن کرونا برای اسکان در خوابگاه ها

 دانشگاه تهران، در اطلاعیه مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تهران آمده است: دانشجویان جهت اسکان در خوابگاه، در ترم دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ملزم به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا هستند. شایان ذکر است به درخواست دانشجویانی که دوز یادآور واکسن را تزریق نکرده اند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.‌

در ادامه این اطلاعیه آمده است: به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا (زیر سویه‌های XBB- BQ۱)، مواکدا توصیه می شود، ضمن استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سربسته، تمامی دانشگاهیانی که بیش از ۶ ماه از تزریق آخرین دوز واکسن کرونا آنها گذشته است، نسبت به تزریق دوز یادآور واکسن اقدام به عمل آورند.

بهره برداری یک خوابگاه دخترانه جدید در دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشگاه علوم پزشکی تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «بر اساس تصمیم مدیریت امور خوابگاه ها براساس مصوبه شورای اسکان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ساکنین خوابگاه پسرانه وصال را به ساختمان نوساز بوستان ۴ مجتمع کوی پسران انتقال و خوابگاه وصال به عنوان خوابگاه دخترانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1167076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =