همه چیز درباره زخم های سرطانی

محققان زخم‌های مخاطی را شناسایی کرده اند که نشان دهنده احتمال عود تومورهای استرومایی دستگاه گوارش است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، متخصصان بالینی به بررسی ویژگی‌های مکان، اندازه و فعالیت میتوزی در طبقه بندی خطر ابتلا به GIST پرداخته اند.

مطالعه‌ای در مجله تحقیقات جراحی منتشر شده است ، که محققان زخم‌های مخاطی را به عنوان ویژگی بالقوه‌ای شناسایی کرده اند که می‌تواند نقش مهمی در احتمال عود سرطان داشته باشد.

کدام نوع مواد غذایی ریسک ابتلا به سرطان دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد؟

مارتین مک‌کارتر نویسنده مقاله و عضو یک مرکز سرطان به نام CU گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد زخم پیش‌بینی‌کننده مستقل از ویژگی‌های قبلی شناخته‌شده‌ای است که متخصصان در طبقه‌بندی خطر ابتلا GIST استفاده می‌کنند.این یافته می‌تواند در آینده درمان تومور را تغییر دهد.

محققان پایگاه داده‌ای از بیماران مبتلا به GIST را بررسی کرده اند و یک بررسی نموداری را برای تعیین میزان وقوع زخم‌ها علاوه بر سایر شاخص‌های پاتولوژیک تکمیل کردند.از ۳۱۰ بیمار با داده‌های کافی بررسی شده، ۸۵ بیمار زخم مخاطی با GIST داشتند.

محققان دریافتند علاوه بر میزان و اندازه میتوزی، بیماران مبتلا به GIST با زخم مخاطی احتمال بیشتری برای پیشرفت یا عود بیماری دارند.

مک‌کارتر گفت: تعیین نقش زخم‌ها در خطر عود می‌تواند پیامدهای بالقوه‌ای برای درمان‌های کمکی داشته باشد.ارزیابی‌های مطالعاتی ما می‌تواند یک تحلیل قوی‌تر از طبقه‌بندی خطرات و عود سرطان برای برنامه‌های درمانی مناسب تری به همراه داشته باشد.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1167181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =